Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Azoknak a károsultaknak, akiknek olyan gépjárművel okoztak kárt, amelynek üzembentartója a MÁV ÁBE biztosítónál kötött kötelező gépjármű- felelősségbiztosítást (kgfb), de augusztus 16-ától nem szerződött másik biztosítóhoz, a szokásos módon a Mabisz Gépjárműkárrendezési Iroda kártalanítási számlájáról előlegezik meg a kár kifizetését – közölte Ragályi István, az iroda ügyvezető igazgatója.
Az ügyvezető hangsúlyozta, hogy a kgfb-vel nem rendelkező károkozónak mindenképpen meg kell téríteniük a kárt, de azt már a kártalanítási számlára fizetik be. Ellenkező esetben bíróság kötelezi őket erre.
A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) augusztus 15-diki hatállyal függesztette fel a MÁV Általános Biztosító Egyesület (MÁV ÁBE) tevékenységét fedezet hiány miatt. Az az egyesületnél a felfüggesztő határozat időpontjáig – július 31-ig – kilenc milliárd forintnyi mintegy 10 ezer függő kár felére volt fedezet.
A biztosító tevékenységének felfüggesztését megelőzően okozott kár esetében más a jogi helyzet, akkor ugyanis a károkozó biztosított volt. Így, ha a kár kifizetésére a MÁV ÁBE biztosítónak nincs pénzügyi fedezete, akkor sem fizetnek helyette a Mabisz kártalanítási számláról. Akkor a károsult polgári perben érvényesíteni a kárát, ha a károkozó önként nem akar fizetni - magyarázta Ragályi István.
A Mabisz kárrendezési számláját a biztosítók töltik fel gördülő elszámolásban. Évente mintegy három milliárd forint előleg kifizetése történik meg a számláról, és 800 millió forint a károkozók által visszafizetett összeg.
A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) 2008. július 31-én jelentette be, hogy 2008. augusztus 15-i hatállyal visszavonta a MÁV ÁBE tevékenységi engedélyét. Az engedély visszavonásával augusztus 16-án nulla órától szűnik meg a MÁV ÁBE biztosítónál lévő autósok kötelező gépjármű-felelősségbiztosítása.
Aki nem köt új szerződést, augusztus 15-e után nem vehet részt a közúti közlekedésben, ha mégis megteszi, akár százezer forintos pénzbírsággal is sújtható, amennyiben egyben ő az üzemben tartó is.
Binder István, a PSZÁF szóvivője szerdán az MTI-nek elmondta, hogy a szerdai és részben keddi adatok szerint a más biztosítóhoz átszerződött MÁV ÁBE-ügyfelek száma már elérte a 100 ezret. A gépjármű-felelősségbiztosítási szerződéssel rendelkező ügyfelek száma a nyilvántartások szerint a MÁV ÁBE-nél mintegy 165 ezer, és a valódi szám ennél valamivel kevesebb is, mert az időközben lemorzsolódott ügyfelek is szerepelnek rajta.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Bár hivatalos próbaüzemről szó sem lehetett a szlovén Andrada akkuhulladék-hasznosító üzemében, a sóskúti telephelyen már tavaly nyáron bekapcsolták teszt jelleggel a nagy nehézségek árán összeszerelt gépsort. A birtokunkba került fotók és videók, valamint belső források elmondása alapján a próba eredménye totálisan eltér attól, mint amit a cég kezdettől ígér: a zárt és tiszta rendszer helyett ömlött a grafitot tartalmazó por az üzem gépeiből.
Dopeman a „Jó arcok”-at, Kocsis Máté a „Zebra” nevű kört vezeti. Na de melyik kört vezetheti Schmidt Mária?
Nem kell már tartós tejet venni, jön a világháború, kivéve Magyarországon – üzeni Orbán. Megnéztük, mi igaz az állításaiból.
Kellemes zenei aláfestés jellemzi, egy mosolygó pap is felbukkan benne.