Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Az OMV-nak jelenleg nem áll szándékában eladni a birtokában lévő Mol-részvényeket.
Wolfgang Ruttenstorfer, az osztrák olaj- és gázipari konszern vezérigazgatója a Profil politikai-gazdasági hetilapban hétfőn megjelent nyilatkozatában közölte, hogy „persze ez nem lesz örökké így, ám az idén mindenképpen megtartjuk őket”.
A folyóirat érdeklődésére az OMV-vezér kijelentette, továbbra is szilárd meggyőződése, hogy be fog következni a szétaprózódott közép-európai olajágazat konszolidációja – ezért jó lett volna, ha megvalósul a Mol-lal tervezett egyesülés. Ám miután az Európai Bizottság versenyjogi hivatala kikötéseket támasztott, az ügylet meghiúsult. Egyetértett ugyan azzal a felvetéssel, hogy most, amikor annyira olcsóak a Mol részvényei, könnyebben fel lehetne vásárolni a magyar vállalatot, de rögtön hozzá is fűzte: a szándék lekerült a napirendről.
Véleménye szerint annak idején ésszerű áron vették meg a Mol-részvényeket, és noha most lényegesen kevesebbet érnek, úgy véli, hogy árfolyamuk ugyanúgy ismét fel fog menni, mint a többi részvényé.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az Onet és Bloomberg úgy tudja, elismernék az orosz területi nyereségeket.
A kabinet szerint kiemelt nemzetgazdasági érdek fűződik a dunakeszi járműgyártás fenntartásához.