Gyors, biztonságos és olcsó fizetési mód – ez a qvik
Van a kártyás fizetés elfogadásánál jóval olcsóbb megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Tavaly egy család átlagosan 108 500 forintot költött ruhaneműre és cipőre, nagyobb részét felsőruházati termékekre – állapítja meg a GfK Hungária Piackutató Intézet tanulmánya.
Az elemzés szerint a magyar háztartások ugyanakkora hányada vásárolt 2008-ban ruházati termékeket, mint 2007-ben. A ruházati piac továbbra is „kétpólusú” Magyarországon, jelentős az igény mind az olcsóbb, mind pedig a drágább, márkás termékek iránt.
Az elmúlt évben az általános ruházati üzletek fejlődtek, a vásárlók azonban az olcsóbb vásárlási lehetőségeket sem hagyták ki. Növekedett a használt ruha üzletek és a szupermarketek, sőt, az élelmiszer diszkontok piaci részesedése is a ruházati piacon.
A közzétett tanulmány szerint 2005-ig növekedés jellemezte a ruházati piacot értékben és mennyiségben egyaránt. Míg az új évezred elején a bővülés kétszámjegyű volt, addig 2003-tól kezdődően a lendület megtorpant és a lassú növekedés stabilizálódott 2005-ig.
A következő évben azonban már a megvásárolt ruházati termékek mennyisége csökkent. Így értékben is jóval az infláció alatti növekedést regisztráltak az elemzők. A gazdasági megszorító intézkedések hatása 2007-ben a ruházati piacon is érződött: mind értékben, mind pedig mennyiségben ismét csökkent a piac mérete.
Ruhabolt. Csak olcsó legyen, vagy drága... © hvg.hu |
Az egyes üzlettípusok piaci részesedésében a 2000-2004 közötti időszakban lényeges változások következtek be, teljes átstrukturálódás figyelhető meg. Míg az évtized elején a hipermarketek tudták növelni piaci részesedésüket, addig 2004-ben az értékesítés az olcsó üzletek felé tolódott: főként a távol-keleti üzletek irányába. A távol-keleti érdekeltségű boltok egyre erőteljesebb térnyerésével párhuzamosan viszont a ruházati szaküzletek (márkaboltok, butikok) meg tudták őrizni piaci pozíciójukat.
Később, 2005-2007 között a mennyiségi forgalom 23 százalékát már a távol-keleti működtetésű üzletekben bonyolították. Eközben az utcai árusok és a piaci értékesítés szerepe folyamatosan csökkent (bár az értékesített mennyiség közel negyede innen származott).
Tavaly az általános ruházati üzletek fejlődtek, köszönhetően a minőségi konfekcióruházatot elérhető áron kínáló nemzetközi ruhaházaknak. A vásárlók az olcsóbb boltokat sem hagyták el: a textildiszkont mellett tovább növekedett a használt ruha üzletek és a szupermarketek eladásainak piacrésze is. A kisebb ruházati és textil szaküzletek viszont a vesztesek közé tartoznak, számuk folyamatosan csökken 2007 óta.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál jóval olcsóbb megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A papírmentes nyugtaadás mellett egyszerűbb használatot és költségcsökkentést hoz az átállás.
Egyelőre nincs jele annak, hogy önkormányzatok sora készülne mielőbb bevetni az új „fegyvert”, amellyel fékezhetik a lakosságszámuk növekedését.
Kapu Tibor és három űrhajóstársa már a SpaceX űrhajójában várja, hogy útnak indulhasson a 14 napos küldetésére.
A Lázár János vezette szakminisztérium valakikkel egyeztetett a plázastop szigorításáról, s azt ígérte, a kormány nem fog (vissza)élni a plusz engedélyezési jogkörrel.
Barthel-Rúzsa Zsolt vállalkozása, a Századvég International Zrt. 2022-ben még 162 milliós profitot termelt, ez tavaly szűk 12 millióra zsugorodott. Igaz, a köztes, 2023-as év még rosszabb volt.
Kreitler-Sas Máté azt mondta, hogy nem fizet az énekesnek és szürreálisnak tartja, hogy az a Delhusa Gjon akarja beperelni, aki notóriusan megsértette a közlekedési szabályokat Újbudán.
Maszúd Peszeskján azt mondta, hogy kész rendezni a nézeteltéréseket az Egyesült Államokkal és nyitott a nukleáris tárgyalások újrafelvételére.
Elemzésünk a Tisza és a Fidesz első szakpolitikai vitájáról.
Kiteljesedik a dinamikus árazás, akár napról napra változhat a nagykereskedelmi ár, s annak nyomán a kiskereskedelmi ár.
A legtöbb hirdetést a tankerületi központok adták fel.
Megerősítették, hogy készek a kutatóhálózatról leválasztandó négy központ átvételére.