Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A Fiat átveszi az Opelt – közölte az Opel összüzemi tanácsának vezetője csütörtökön, megerősítve a Spiegel Online értesüléseit. Az erről szóló szándéknyilatkozatot a magazin információi szerint akár már csütörtökön aláírhatják. Az Opel európai munkavállalói képviseletei azonban a Fiat beszállása ellen vannak, mivel elbocsátásoktól tartanak.
A bejelentés váratlan volt, hiszen hétfőn még arról szóltak a hírek, hogy összesen hat társaság érdeklődik a túlélésért küzdő Opelért, a csőd szélén álló amerikai General Motors (GM) leányvállalatáért, és a hatból csupán két érdeklődő érkezett a járműiparból, de egyik sem a Fiat
A szakszervezetek attól tartanak, hogy a Fiat legkésőbb a német választások után tömeges elbocsátásokba kezdene. Az Opelnek és Fiatnak már van közös előtörténete, de ez kevéssé sikeres: a GM kilenc évvel ezelőtt beszállt a Fiatba, de 2005-ben 1,5 milliárd euróért kiszállt.
Ugyancsak csütörtöki bejelentés szerint az olasz Fiat-csoport 410 millió euró veszteséget szenvedett el az idei első negyedévben, adóssága pedig több mint félmilliárd euróval növekedett.
Az Insignia, az Opel zászlóshajója, az év autója volt. Most jön az év üzlete? © Autómenedzser |
A Fiathoz tartozó autómárkák forgalma 17,6 százalékkal esett vissza az előző év azonos időszakához képest. A konszern világszerte 464 ezer gépkocsit értékesített, az autógyártásból származó bevétel így 18 százalékkal 5,6 milliárd euróra csökkent – áll a torinói központú vállalatcsoport csütörtöki beszámolójában.
Az Opel felvásárlásáról szóló csütörtöki híreket nem kommentálta a Fiat, egy közleményben viszont jelezte, hogy az amerikai Chryslerrel való szövetségről intenzív tárgyalásokat folytatnak és a remények szerint április 30-ig megállapodást kötnek a washingtoni kormánnyal és a csőd szélén álló detroiti gyár hitelezőivel.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.