Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
A General Motors egy nappal azután, hogy csődvédelmet kért, kedden bejelentette, eladja a Hummer márkát. A GM téves termékfejlesztési politikájának jelképévé vált Hummer – amely benzinfaló, behemót szabadidős terepjárókat gyártott – nem tudni kinek a kezébe kerül, de a GM közölte, hogy megszületett az előzetes megállapodás az adásvételről.
Az amerikai ipar jelképének számító 100 éves ipari óriásvállalat csődvédelmének célja, hogy egy kisebb, kevesebb munkaerőt alkalmazó és kevesebb márkát előállító, versenyképesebb vállalat jöjjön létre. Az eladósodott cég a legjövedelmezőbb egységek megtartásával, 30 nap alatt akar újjáalakulni.
A GM a tervek szerint a Hummer mellett megszabadul a Pontiactól, a Saturntól és a Saabtól is. A GM nem közölte, hogy ki és mennyiért veszi meg a Hummert, de úgy tájékoztatott, az üzlettel valószínűleg több mint 3 ezer munkahelyet mentenek meg.
A Hummer márka megvételére Fritz Henderson vezérigazgató korábbi közlése szerint három jelentkező is akadt; a győztes állítólag erőteljes pénzügyi támogatást kíván nyújtani a gyár működéséhez.
A General Motors – miután eladja a Saabot és a Saturnt, illetve felszámolja a Pontiacot – a megmaradó márkák, a Chevrolet, a Cadillac, a Buick és a GMC fejlesztésére fog koncentrálni.
A Hummer-eladások meredeken estek a tavaly nyári üzemanyag-drágulás óta; az év első négy hónapjában tavalyhoz képest 67 százalékkal volt kisebb a forgalom.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az Onet és Bloomberg úgy tudja, elismernék az orosz területi nyereségeket.
A kabinet szerint kiemelt nemzetgazdasági érdek fűződik a dunakeszi járműgyártás fenntartásához.