szerző:
HavariaPress
Tetszett a cikk?

100 millió forintos bírságot rótt a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) a Magyar telekomra, mert a távközlési cég nem az előírásoknak megfelelő kötbérszámítási módot alkalmazott azon ügyfeleivel szemben, akik a lejárat előtt akarták felmondani előfizetői szerződéseiket - értesült a HavariaPress.

Az NHH korábban határozatban mondta ki a fogyasztók indokolatlan megkülönböztetésének tilalmát: a vezetékes telefonpiacon a Magyar Telekom - valamint a többi jelentős piaci erejű szolgáltató - a határozott idejű kiskereskedelmi szolgáltatásainál csak olyan mértékű kötbért szabhat meg, amely az előfizetői szerződés teljesítésére fordított költségekkel vagy a teljesítés során nyújtott kedvezményekkel arányos és indokolható.

A Magyar Telekom a kötbért vagy fix összegben, vagy például a Favorit díjcsomagok esetében a szerződésből hátralévő hónapok és egy meghatározott összeg szorzataként állapította meg - azaz a kötbér sem a már nyújtott kedvezménnyel, sem pedig a szerződés teljesítésére fordított költségekkel nem volt arányos és indokolható.

A hatóság által lefolytatott hatósági eljárás során bebizonyosodott, hogy a gyakorlatával a Magyar Telekom aránytalanul megnehezítette az előfizetők számára a szolgáltatóváltást, valamint a közvetítőszolgáltatók igénybevételét és ezzel korlátozta a piaci versenyt. A vizsgálat szerint a jogsértés ténylegesen több ezer, potenciálisan pedig többszázezer előfizetőt érinthetett.

A Magyar Telekom Nyrt. nem ért egyet a határozatban foglaltakkal, hisz az NHH korábbi határozatában előírt valamennyi kötelezettségét teljesítette, előfizetői között nem tett és nem tesz indokolatlan különbséget. A Magyar Telekom a határozattal szemben jogorvoslattal él - közölte a társaság kommunikációs igazgatósága.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!