Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Júniusban a tavaly október óta tartó zuhanás, majd az áprilisi stagnálás után második hónapja emelkedett a GKI-konjunktúraindex szezonális hatásoktól megtisztított értéke. A GKI Gazdaságkutató Zrt. által – az Európai Unió támogatásával – készített felmérés szerint az üzleti szféra és a fogyasztók várakozása egyaránt idei legkedvezőbb – bár továbbra is nagyon pesszimista – értékét vette fel.
Az ipari bizalmi index már harmadik egymást követő hónapban emelkedett. Jobb lett az elmúlt időszak termelésének, a következő időszak kilátásainak és a rendelésállománynak – ezen belül az exportrendeléseknek is – a megítélése. Hosszú idő óta először emelkedett az építőipari bizalmi index. Az elmúlt három hónap termelési színvonalát és a rendelésállományt is jobbnak látták a válaszolók.
Az iparihoz hasonlóan a kereskedelmi bizalmi index értéke is harmadik hónapja emelkedik. Júniusban a rendelések várható alakulását számottevően, az eladási pozíciót enyhén kedvezőbbnek látták a cégek az előző hónaphoz képest, miközben a készletszint megítélése nem változott. A szolgáltatói bizalmi index viszont a májusi számottevő növekedés után ismét enyhén visszaesett, legnagyobb mértékben az üzletmenet megítélése romlott.
Az ipari cégek lényegében nem számítottak árváltozásra, az építőipariak a korábbinál kisebb arányban készültek árcsökkentésre. A kereskedelemben és a lakosság körében pedig – nyilván az adóemelések hatására – jelentősen megemelkedett a várt áremelkedés mértéke. A foglalkoztatási szándék az iparban és az építőiparban erősödött, a szolgáltatók körében gyengült. A lakosság körében pedig jelentősen csökkent a munkanélküliségtől való félelem. A magyar gazdaság kilátásainak megítélése az iparban, a kereskedelemben és a lakosság körében javult, az építőiparban és a szolgáltatói szférában romlott.
A májusi fordulópont után júniusban ismét érezhetően nőtt a GKI fogyasztói bizalmi indexének értéke. Így valamivel kedvezőbb – pontosabban kevésbé pesszimista – lett a lakosság saját pénzügyi helyzetére és rövidtávú megtakarítási képességére vonatkozó véleménye.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.