szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az elérhető árú szélessávú internet és a mobiltelefon kulcsfontosságú szerepet tölt be munkahelyteremtés, illetve a gazdasági növekedés terén a fejlődő országokban - közölte a Világbank.

A washingtoni székhelyű nemzetközi szervezet Információ és Kommunikáció a fejlődésért című beszámolója szerint a szélessávú internethálózatok 10 százalékpontos növekedése a gazdaság 1,3 százalékpontos erősödését idézi elő.

A fejlődő országokban 2000 és 2007 között tízszeresére emelkedett a szélessávú internetet használók száma, miközben ezeken a területeken több mint 4 milliárdan rendelkeznek mobiltelefon-előfizetéssel - közölte Mohsen Khalil, a Világbank információs és kommunikációs technológiákért felelős igazgatója.

"Ezek a technológiák óriási lehetőségeket rejtenek" - hangsúlyozta az igazgató, hozzátéve, hogy a kormányok a magánszektorral együttműködve gyorsíthatnák a szélessávú hálózatok fejlesztését, az alacsony jövedelműek számára is lehetővé téve a hozzáférést.

A beszámoló szerint a fejlődő országokban a mobiltelefon több száz millió ember számára az egyetlen olyan eszköz, amellyel elérhetőek a közszolgáltatások és a külvilág. A fejlődő országokban 2007-ben elsősorban a lakosság kevesebb mint 5 százaléka rendelkezett szélessávú internetkapcsolattal. A Világbank szerint a szélessávú internet a modern gazdaság informatikai alapja, ezért ennek kiépítésének elsőbbséget kell adni a nemzeti fejlesztési tervekben.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Tech

Mától olcsóbb a mobiltelefonos internetezés az Európai Unióban

A most életbe lépett új uniós külföldi mobiltelefonálási (barangolási) szabályok lehetővé fogják tenni, hogy az európai fogyasztók másik uniós tagállamban tartózkodva sokkal olcsóbban internetezhessenek a mobiltelefonjukkal, ezt a meggyőződését fejezte ki szerdán az Európai Bizottság távközlési felelőse.

MTI Tech

Ezért nem terjed eléggé a szélessávú internet

Az internetes szélessáv terjedését elsősorban a lakossági, illetve a kis- és közepes cégek viszonylag kis kereslete, a digitális írástudás alacsony szintje és a motiváció hiánya gátolja a Szélessáv Műhely elemzése szerint.