Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Korlátozzák a nehéz tehergépjárművek, kamionok hétvégi közlekedését július elsejétől, a korlátozás szombat délután 15 órától vasárnap 22 óráig tart, de nem vonatkozik a mezőgazdasági betakarítást végző járművekre – közölte a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium pénteken.
A közlemény szerint az idei az első nyári időszak, amikor a korlátozás nem június közepén, hanem két héttel később kezdődik. A minisztérium 2007-ben kezdeményezte a nehéz tehergépkocsik közlekedésének korlátozásáról szóló jogszabály felülvizsgálatát. A tavaly júliusban kihirdetett, szeptembertől hatályos 190/2008. (VII.29.) kormányrendelet megalkotásának alapvető célja az volt, hogy az új szabályozás egyenletesebbé tegye a tehergépjárművek hétvégi forgalmát, és biztonságosabbá váljon a hétvégi áruellátás.
A módosítás nyomán a nyári korlátozás kezdete szombat reggel helyett délután 15 órára tolódik ki. A nehéz tehergépjárművek a júliusi és augusztusi vasárnapokon továbbra is csak 22 óra után közlekedhetnek. A magyar előírás ezzel igazodik a környező országok, elsősorban a fő áruáramlási irány, Ausztria forgalomkorlátozásához.
A rendelkezés változtatásától a jogalkotó azt várja, hogy elmaradnak a péntek délutáni és hétfő kora reggeli torlódások okozta balesetveszélyes csúcsok, ezzel nő a forgalombiztonság és csökken az egyidejű környezetszennyezés.
A módosítást a korábbi rendelet megalkotása óta eltelt másfél évtized kedvező változásai tették lehetővé. Ilyen jelentős fejlemény például a magyar termelői- és kereskedelmi ellátó rendszerek átalakult logisztikai háttere, a magasabb környezetvédelmi osztályba tartozó járművek elterjedése vagy a magyarországi tranzit utak műszaki állapotának javulása.
Az új szabályozás szerint csak az EURO-3 vagy annál magasabb környezetvédelmi kategóriába sorolt járművek üzemben tartói kérhetnek felmentést a korlátozás alól. Ettől függetlenül a hétvégén is közlekedhetnek például a gyorsan romló élelmiszert, postai leveleket, friss virágot, humanitárius küldeményeket szállító, műszaki, baleseti mentést, katasztrófa- és vízkárelhárítást, segítségnyújtást végző vagy lakossági költöztetéshez használt tehergépjárművek. A korlátozás nem vonatkozik a mezőgazdasági betakarítást végző járművekre sem.
Bővül az érintett időszakban a csak rendkívüli veszély elhárításával kapcsolatos szállításokat végzők számára használható útszakaszok köre. A hétvégéken más céllal nem közlekedhet nehéz tehergépkocsi például a teljes M7-es autópályán, a 2/A számú úton, a 6-os úton Dunaújváros és Budapest között, a 37-es úton Miskolc és Sátoraljaújhely között, a 86-os úton Jánossomorja és Nemesbőd, valamint Körmend és Zalabaksa között és számos további túlterhelt szakaszon.
A korlátozást a közlekedési miniszter veszélyhelyzetben, például magas hőmérséklet miatt a környezetvédelmi miniszter véleményének figyelembevételével átmenetileg felfüggesztheti.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Részletesen bemutatjuk az ilyen esetben felmerülő kötelezettségeket, amelyekkel számolni kell.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Július 1. fontos határidő a megváltozott a gazdasági tevékenységek egységes ágazati osztályozási rendszerének (TEÁOR) változása miatt.
Borítékolható volt az Ukrajna csatlakozása elleni, a „nemzeti konzultációknál több, a népszavazásnál kevesebb” voksolás eredménye, amelynek nem csak a nemzet állítólagos egységének demonstrálása volt a célja, hanem a kampánygépezet éles tesztelése is.
Az Ügyvédkör elnökét és egy volt belügyminisztert kérdeztünk.
Ma egy éve szűnt meg a kötelező akciózás, a kormány azonban nem tudta elengedni.
Visszaállt a háború kitörése előtti vámrendszer az EU és Ukrajna között.
Még mindig téma a szombati budapesti Pride a világsajtóban.
A szakértő szerint Európa vezetői végre ráébredtek a geopolitikai veszélyekre.