szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Javult a fogyasztói közhangulat, júniusban a Nielsen fogyasztói bizalmi indexe 45 pontot ért el a májusi és az áprilisi 40-40, illetve a márciusi 37 pont után – közölte a piackutató hétfőn. Tájékoztatásuk szerint összességében a fogyasztói bizalom negatív trendje áprilisban állt meg.

Júniusban a megkérdezettek 11 százaléka látta a személyes anyagi helyzetét jónak a következő egy évben, míg májusban ugyanez az arány csak 7 százalékot tett ki. Saját pénzügyi kilátásait a megkérdezettek 40 százaléka tartotta rossznak júniusban, szemben az egy hónappal korábbi 46 százalékkal.

A hazai munkalehetőségeket májusban a válaszadók 62 százaléka mondta rossznak, míg júniusban 54 százalék. A jó véleményt képviselők aránya 4-ről 5 százalékra nőtt egy hónap alatt.

A Neilsen piackutató felmérése szerint a májusi 40 százalék után júniusban 37 százalék tartja rossznak a jelen helyzetet a vásárlással összefüggésben.

A júniusi 45 pontos fogyasztói bizalom indexhez képest érzékelhetően bizakodóbbak a nagyobb jövedelmű és magasabb iskolai végzettségű válaszadók. Viszont a fiatalok optimizmusa már nem emelkedik ki a többi korosztály közül.

A felmérés szerint a társadalom kis részének – a válaszadók 14 százalékának – van megtakarított pénze. A többség, 83 százalék nem változtatott befektetéseivel kapcsolatban semmit.

A deviza alapú hiteltartozása a megkérdezettek 21 százalékának van. A márciusi mélypont óta azonban egyre kevésbé pesszimisták a visszafizetést illetően. Amíg ugyanis márciusban a válaszadók 65 százaléka mondta, hogy komoly problémát fog jelenteni neki a hitel törlesztése, addig júniusban ez a mutató már csak 38 százalék. Igaz, a többség – 52 százalék – látja úgy, hogy kisebb nehézségek adódhatnak a hitel törlesztésénél.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Nielsen: a fogyasztói közhangulat tovább romlott

A gazdasági közérzetnek viszonylag jó lázmérője a fogyasztói közhangulat, így nem meglepő, hogy a magyarországi fogyasztói közhangulat további gyors romlásáról számolt be a Nielsen piackutató cég.

MTI Gazdaság

Németországban kissé romlik áprilisban a fogyasztói hangulat

A német fogyasztók hangulata kissé romlik áprilisban. A GfK piackutató intézet 2 ezer háztartás körében végzett felmérése szerint a fogyasztói hangulatindex 2,4 pontra csökkent a februári – lefelé módosított – 2,5 pontról, szemben a szakértői várakozásokban szereplő szintén 2,5 ponttal. 2008 áprilisában a mutató 4,6 ponton állt.