Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Több mint százezer cég szűnt meg vagy volt kénytelen felfüggeszteni működését Romániában az első félévben, ez a szám hétszer nagyobb a tavalyi hasonló időszakhoz képest, derül ki a román országos cégnyilvántartási hivatal statisztikájából.
A vállalatok többsége - azaz 80 ezer cég - csak ideiglenesen szüntette be tevékenységét, körülbelül 26 ezret viszont felszámoltak - közölte az Agerpres hírügynökség. A január és június közötti időszakban összesen 106 221 cég szüneteltette tevékenységét ideiglenes felfüggesztés vagy a nyilvántartásból való törlés révén. Tavaly ugyanebben az időszakban csak 14 500 ilyen céget számoltak össze.
Romániában május 1-től vezették be az átalányadót. E döntés nyomán a veszteséget kimutató vagy nagyon csekély nyereséget elkönyvelő vállalatok is fizetnek majd minimális adót, mégpedig éves forgalmuk alapján. Az említett minimális átalányadó mértéke 2 200 lejtől (mintegy 500 eurótól) 43 000 lejig (körülbelül 10 ezer euróig) terjed.
Megfigyelők szerint a tavalyi adatokhoz képest azért ugrott meg a törölt és a tevékenységüket szüneteltető cégek száma, mert a kormány bevezette az átalányadót. A gazdasági válság is hozzájárult a látványos növekedéshez.
Az átalányadó bevezetését a román kormány tagjai többször is bírálták. Korábban a Szociáldemokrata Párt (PSD) színeit képviselő Constantin Nita kis- és középvállalkozásokért felelős miniszter kifogásolta az intézkedést. Legutóbb a szociáldemokratákkal együtt kormányzó demokraták egyik meghatározó embere, Adriean Videanu gazdasági miniszter is kijelentette, hogy szerinte hibás döntés volt az adó bevezetése.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.