Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Egy héttel azután, hogy beszüntették a gyárfoglalást a pénzügyi gondokkal küszködő dél-koreai Ssangyong autógyár - Dél-Korea nagyságra ötödik autógyára - dolgozói, ismét megindult a termelés az üzemben. A tervezett elbocsátásokról - az elégedetlenség kiváltó okáról - kompromisszumos megoldás született.
A cégnek szeptember 15-ig kell benyújtania túlélési tervét a csődvédelmet felügyelő bíróságnak. A sztrájk és az összecsapások a rendőrséggel összesen 316 milliárd von (255 millió dollár) kárt okoztak a Ssangyongnak.
A dolgozók a társaság túléléshez szükséges létszámleépítés ellen tiltakoztak, a gyárat korábban hetek óta megszállva tartó munkásokra még a rendőrség is lecsapott. Végül a szakszervezet hajlandóságot mutatott a további tárgyalásokra, miután a vezetéstől a korábbihoz képest kedvezőbb ajánlatot kaptak.
A súlyos pénzügyi gondokkal küszködő dél-koreai Ssangyong Motor február óta áll csődvédelem alatt: azután került a csőd szélére, hogy a terepjárók gyártására szakosodott vállalat vezetése nem tudott megegyezni a szakszervezettel a tervezett elbocsátásokról. Emiatt a vezetők nem tárgyaltak tovább a dolgozókkal, és kilátásba helyezték a felszámolási eljárás beindítását.
A szakszervezet ragaszkodott ahhoz, hogy egyáltalán ne legyen leépítés a cégnél. A cégvezetés szerint viszont létszámcsökkentés szükséges ahhoz, hogy a társaság talpra tudjon állni, és át tudja ütemezni adósságait.
A társaságnál április közepén ismertették a túléléshez szükséges stratégiai tervet, amely egyebek mellett 2647 dolgozó, az állomány 36 százalékának elbocsátását helyezte kilátásba. A cégtől 1670-en önként távoztak, mintegy 600 elbocsátott dolgozó azonban elfoglalta gyárat, és emiatt gyakorlatilag leállt a termelés.
A dél-koreai vállalat részvényeinek 51 százaléka a kínai Shanghai Automotive Industry Corp. (SAIC) tulajdonában van, éves termelési kapacitása 300 ezer jármű.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.