szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A várt bővülés helyett visszaesett a kiskereskedelmi forgalom az euróövezetben júliusban. A csökkenés 0,2 százalék az előző hónaphoz képest, közölte csütörtökön az Eurostat.

Az Európai Bizottság statisztikai hivatala szerint elsősorban az élelmiszerek, a dohányáruk és a szeszesitalok forgalmának csökkenése vetette vissza a teljes kiskereskedelmi forgalmat. A Reuters elemzői konszenzusa 0,1 százalékos bővülést valószínűsített.

Éves szinten azonban a várakozásoknál kisebb volt a visszaesés; az Eurostat 1,8 százalékos csökkenést regisztrált a 16 országból álló övezet kiskereskedelmi forgalmában, míg az elemzők 2,2 százalékos visszaesést jósoltak. A visszaesés üteme is mérséklődik; májusban még 3,1 százalékkal maradt el a forgalom az egy évvel korábbitól, júniusban pedig 2 százalékos volt a csökkenés.

Egyes elemzők szerint az övezet számos országában bevezetett újautó-vásárlási kedvezmények jelentős lakossági forrásokat vontak el a kiskereskedelemtől, és ez nagyban hozzájárult ahhoz, hogy csökkent júliusban a kiskereskedelmi forgalom. Az Eurostat adatfelvételi szabályai szerint a gépkocsieladások nem tartoznak a kiskereskedelmi forgalom körébe.

Ugyanakkor az euróövezet legnagyobb gazdaságában, a recesszión már a második negyedévben túljutott Németországban az igen népszerű roncsprémium dacára 0,7 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

KSH: nőtt a kiskereskedelmi forgalom

A kiskereskedelmi eladások volumene 2009 júniusában 0,5 százalékkal haladta meg az előző havit a szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint - közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

MTI Gazdaság

GfK: kevesebb fogyasztási cikket vásárolnak a magyarok

A magyarok az utóbbi fél évben kevesebbet vásároltak a megszokott napi fogyasztási cikkekből, míg az Egyesült Államokban és Európában a fogyasztók inkább úgy spóroltak, hogy az olcsóbb termékeket keresték - mondta Juhász László, a Boston Consulting Group (BCG) tanácsadó cég ügyvezető igazgatója.

MTI Gazdaság

GfK: nőtt az olcsóbb gyártói márkás termékek iránti kereslet

Csaknem 3 százalékkal nőtt a kevésbé reklámozott, általában olcsóbb gyártói márkák iránti kereslet 2009 első négy hónapjában, miközben a sajátmárkás termékek értékbeli forgalma 1,7 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest - derül ki a GfK Hungária legfrissebb felméréséből.