Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Igazságos európai tehermegosztásra számít a német kormány az Opel megmentésében – nyilatkozta a német gazdasági miniszter az osztrák televíziónak.
Karl-Theodor zu Guttenberg elsősorban az Ausztriával szembeni elvárásokról faggatták. Guttenberg úgy fogalmazott: pénzbeli támogatást várnak mindenkitől, aki egy hosszú távú tervben is részt akar venni. „Azt hiszem, fordított esetben Ausztriában is nehezen lehetne keresztülvinni, hogy más országok és ottani telephelyek számára vegyék igénybe az adófizetők pénzét” – vélekedett a miniszter, aki konkrét összeget a tárgyalások végleges lezárásáig nem tudott megjelölni.
Reinhold Mitterlehner osztrák gazdasági miniszter tartózkodóan reagált német kollégája kijelentéseire. Ausztria még nem ígért semmit – mondta. Dönteni az Opel eladásáról szóló tárgyalások lezárulta és az Európai Uniónak a felvásárlást jóváhagyó határozata után fog – tette hozzá.
A pénzügyminiszter hivatalánál pénteken úgy nyilatkoztak: a kanadai-osztrák vásárló, a Magna az asperni, Opel-motorokat is gyártó General Motors-üzem számára 300 millió euró erejéig igényelhet állami kezességvállalást. Erre – más osztrák vállalatokhoz hasonlóan – a júniusban hozott, úgynevezett vállalati likviditási törvény értelmében van lehetősége. Külön támogatásra azonban nem számíthat a Magna.
Az osztrák bankmentő csomagból rendelkezésre bocsátandó, összesen tízmilliárd eurós keretből egy-egy vállalkozás legfeljebb 300 millió eurós kezességvállalásra jogosult, és legfeljebb öt éves időtartamra. A General Motors összesen 1850 munkavállalót foglalkoztat Ausztriában, a Bécs melletti Aspernben.
Több hónapos alkudozás után a jelek szerint megoldódott az Opel sorsa, miután az amerikai anyavállalat, a General Motors csütörtök délután bejelentette, hogy kész eladni az Opel többségi részesedését a Magna kanadai-osztrák autóipari beszállító vállalatnak. Az egyezmény végső részleteit az elkövetkező hetekben öntik végső formába.
A német kormány és a négy németországi Opel-üzemet működtető tartományok korábban közölték, hogy az Opel szanálását – a Magna tulajdonlása esetén – 4,5 milliárd euróval támogatják.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Hiába uralta eddig a hétvégét a McLaren, a 40. Magyar Nagydíj időmérő edzésén a ferraris Charles Leclerc szerezte meg a pole pozíciót.
Elég magas füstoszlopot lehetett látni.