Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
A kormány október 1-jével hatályon kívül helyezi az állami és a magánszektor közötti fejlesztési, illetve szolgáltatási együttműködés (public-private partnership - PPP) újszerű formáinak alkalmazásáról szóló, 2007. februárban hozott határozatot, az erről szóló döntés a csütörtöki Magyar Közlönyben jelent meg.
Szollár Domokos kormányszóvivő az MTI-nek elmondta, hogy a bizottság megszüntetése semmilyen formában nem érinti a PPP projektek előkészítését, vagy jövőjét. A feladatot a tárcaközi bizottságtól a Pénzügyminisztérium veszi át, így a döntés lényegében az államigazgatás egyszerűsítését szolgálja.
A 2007-es eredeti kormányhatározat szerint public-private partnership (PPP) az a fejlesztés, amelyben az állami szektor hosszú távú, jellemzően 3 éven túli szerződés keretében - az állami feladatellátáshoz kapcsolódó - szolgáltatást rendel meg a magánszektortól. Ahhoz, hogy az állami és a magánszektor közötti fejlesztési, illetve szolgáltatási együttműködés szabályozott keretek között működjön, a kormány akkor tárcaközi bizottságot hozott létre.
A tárcaközi bizottság vezetője a gazdasági és közlekedési miniszter, tagjai pedig a pénzügyminiszter, az igazságügyi és rendészeti miniszter, a Miniszterelnöki Hivatalt vezető miniszter, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség elnöke és a Központi Statisztikai Hivatal elnöke lett. A tárcaközi bizottság véleményezte a PPP projekt terveket, és figyelemmel kísérte, valamint értékelte a fejlesztések megvalósítását.
A tárcaközi bizottság előző évi tevékenységéről és a folyamatban lévő PPP projektekről a bizottság vezetője évente március 31-ig jelentést tett a Gazdasági Kabinetnek.
Ugyancsak október 1-től egy másik tárcaközi bizottságot is megszüntet a kormány, az erről szóló rendelet is a legutóbbi Magyar Közlönyben jelent meg. Az állam hosszú távú kötelezettségvállalását szabályozó rendelet szerint a kormány tárcaközi bizottságot jelöl ki, amely véleményezi a hosszú távú projekteket – azok finanszírozási módjával együtt – majd a magvalósulás során figyelemmel kíséri azokat. A módosított rendelet a pénzügyminisztert bízza meg a projektek figyelemmel kísérésével.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A kegyelmi botrány után is trükköznek a gyermekvédelemben a számokkal, hogy Orbán Viktor elmondhassa, vállalható az állami gondozás állapota. A családjukból kiszakadó gyermekek ezt először a túlzsúfolt, eszköztelen befogadóotthonokban tapasztalják meg.
Kövesse élőben a Pride eseményeit.
A tiltottá lett Pride üzenete aktuálisabb, mint valaha.
A Tisza Párt elnöke úgy nyilvánult meg félreérthetetlenül a Pride-ról, hogy le sem írta a rendezvény nevét.
Az indoklás szerint azért, mert nem fellebbeztek a tiltás ellen, de a szervező főváros szerint nem is kell engedély.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A miniszterelnök szerint a rend nem magától jön létre, azt először meg kell teremteni aztán pedig megvédeni.
Mindenki azt találgatja, hogyan alakul a szombati Pride. Nemzetközi lapszemle.
A többi uniós ország megvan Orbán nélkül is, legalábbis egy bizonyos pontig.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast új adásában.
Ne egye meg a francia joghurtot.
Mi az, amiben már most a legjobbak között van?