Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Az áramszolgáltatásban a szélsőséges időjárás hatásának kezelésére készült tervezet szerint a szolgáltatóknak korlátot szabnak a helyreállítás idejére, és a korábbinál nagyobb részletességgel rendelkeznek a kötbér fizetéséről – foglalható össze a Magyar Energia Hivatal (MEH) tervezetéből, ami a hivatal honlapján olvasható.
A garantált szolgáltatások jelenleg érvényes szabályozásának felülvizsgálatát az elmúlt évek tapasztalatai, különösen a 2009. január 27. és február 2. közötti üzemzavarok, valamint a feltehetően a klímaváltozás miatt bekövetkező üzemzavarok következtében megszaporodott kötbérfizetés alóli felmentési kérelmek tették indokolttá – olvasható a tervezetben, amihez a hivatal várja a piaci szereplők észrevételeit.
A hivatal öt kategóriába sorolta a szélsőséges időjárás meghatározását. A legenyhébb besorolású üzemzavar esetén az áramszolgáltatónak 24 órán belül helyre kell állítania a szolgáltatást. Az idő túllépése esetén a fogyasztó kötbérre jogosult, és minden további eltelt 12 óra után a szolgáltatónak ismét kötbért kell fizetnie. Lakossági fogyasztó esetén 5 000 forint, egyéb felhasználó esetében pedig 10 ezer, illetve 30 ezer forint. A kötbér kifizetése 2011-től automatikus lesz, addig pedig a felhasználónak kell bejelentenie az igényét.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Ellenzéki arcok és két régi kedvenc pokémon is felbukkan – videós beszámolónk az eseményről.