Hozz létre egy linket előfizetéssel nem rendelkező barátaid számára

Áramkimaradás: ha nincs szolgáltatás, nem lehet elsumákolni a kötbért

Az áramszolgáltatásban a szélsőséges időjárás hatásának kezelésére készült tervezet szerint a szolgáltatóknak korlátot szabnak a helyreállítás idejére, és a korábbinál nagyobb részletességgel rendelkeznek a kötbér fizetéséről – foglalható össze a Magyar Energia Hivatal (MEH) tervezetéből, ami a hivatal honlapján olvasható.

  • MTI MTI
  • +${remainingCount} szerző
Áramkimaradás: ha nincs szolgáltatás, nem lehet elsumákolni a kötbért

A garantált szolgáltatások jelenleg érvényes szabályozásának felülvizsgálatát az elmúlt évek tapasztalatai, különösen a 2009. január 27. és február 2. közötti üzemzavarok, valamint a feltehetően a klímaváltozás miatt bekövetkező üzemzavarok következtében megszaporodott kötbérfizetés alóli felmentési kérelmek tették indokolttá – olvasható a tervezetben, amihez a hivatal várja a piaci szereplők észrevételeit.

A hivatal öt kategóriába sorolta a szélsőséges időjárás meghatározását. A legenyhébb besorolású üzemzavar esetén az áramszolgáltatónak 24 órán belül helyre kell állítania a szolgáltatást. Az idő túllépése esetén a fogyasztó kötbérre jogosult, és minden további eltelt 12 óra után a szolgáltatónak ismét kötbért kell fizetnie. Lakossági fogyasztó esetén 5 000 forint, egyéb felhasználó esetében pedig 10 ezer, illetve 30 ezer forint. A kötbér kifizetése 2011-től automatikus lesz, addig pedig a felhasználónak kell bejelentenie az igényét.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek