szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A státusszimbólumnak tekintett luxuscikkek iránti kereslet növekedése és a 20 és 44 év közötti korcsoport teljes népességen belüli részarányának növekedése nyomán 2013-ig csaknem 13 százalékkal bővülhet a magyarországi kiskereskedelmi forgalom 2008-hoz képest a Research and Markets írországi piackutató intézet új elemzése szerint.

A kiskereskedelmi forgalom a tavalyi 36,53 milliárd dollárról öt év alatt 41,25 milliárd dollárra emelkedik a társaság becslése szerint. A növekedés döntő része a 2010 utáni évekre esik, amikor éves viszonylatban 4,7 százalékos lehet a bővülés. 
    
A fő hajtóerő a jelenlegi válság lecsengése után beinduló gazdasági fejlődés, a hitelfelvételi lehetőségek javulása, a társadalmi státusz kifejezését szolgáló nagy értékű fogyasztási javak iránti kereslet növekedése, és egy demográfiai jelenség: az ír cég azzal számol, hogy a magyarországi lakosság átlagéletkorának növekedése - az elöregedés - mellett a jelenlegi 35,3 százalékról 2015-ig 36,1 százalékra bővül a fogyasztás szempontjából kulcsfontosságú, 20 és 44 év közötti korosztály aránya. 
    
A dublini központú piackutató elemzése szerint a fogyasztói elektronikai cikkek forgalma több mint 26 százalékkal bővülhet 2013-ig, 2008-hoz képest. Jelentősen növekedhet a bútorok és lakberendezési tárgyak, valamint a ruházati termékek forgalma, az autópiac bővülése viszont az 5 százalékot sem éri majd el 2013 végéig. 
    
A társaság becslése szerint a hazai össztermék (GDP) ugyan csupán évi 0,6 százalékkal bővülhet 2008 és 2013 között, 2010 után azonban éves szinten 3,2 százalékra gyorsulhat a növekedés. Az egy főre jutó fogyasztási kiadások pedig 11.017 dollárt tehetnek ki 2013-ban, ami 28 százalékkal több az öt évvel korábbinál - áll a jelentésben.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!