Kiberbiztonság: Meddig kell elkészülnie a kötelező auditnak?
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
A valódi verseny megteremtése érdekében a pályavasúti és szállítási szolgáltatásokat egyaránt kínáló Deutsche Bahn AG (DB) német vasúttársaság feldarabolását és részleges privatizációját javasolja a berlini kormánynak a monopóliumok vizsgálatával megbízott független tanácsadó testület.
Hétfőn közzétett jelentésében az úgynevezett monopólium bizottság kifejtette: a DB szállítási üzletágát komoly előnyhöz juttatja, hogy a cég ellenőrzi a vasúthálózatot. Ez a legfőbb oka annak, hogy mostanáig nemigen alakult ki igazi verseny a vasúti személy- és teherszállítás piacán.
A testület szerint az volna a kívánatos, ha valamennyi szereplő egyenlő feltételekkel férne hozzá a sínhálózathoz, pályaudvarokhoz és az infrastruktúra egyéb elemeihez. A kormány mellé rendelt tanácsadó bizottság ezért azt javasolja, hogy "a pályavasúti szolgáltatás függetlenségének megteremtése érdekében a kabinet minél hamarabb privatizálja a DB szállítással foglalkozó részlegét."
A DB részleges privatizációja nem most merül fel először, mostanáig azonban a bizottsági elképzelésnél visszafogottabb tervek formálódtak csak.
A német vasút reformja 1994-ben, a nyugatnémet Bundesbahn és az egykori NDK-s Reichsbahn egyesülésével kezdődött, és az országot jelenleg vezető nagykoalíció 2005-ös megalakulásakor a részleges privatizáció bekerült a kormányprogramba.
A kormánypártok tavaly állapodtak meg a személy- és árufuvarozást végző DB Mobility Logistics AG 24,9 százalékának magánosításáról, de a cég papírjait a gazdasági válság miatt végül mégsem vezették be a tőzsdére.
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Kezd kifulladni az orosz hadigazdaság modellje, de látványos összeomlás nem várható.
Miért érthető, hogy pont a zebrák zavarják annyira az embereket?
Első dalában a szabadságról és a nyugati jólétről énekel és rappel.