Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A németországi Rüsselsheimből Szentgotthárdra helyezik át az Opel motor- és sebességváltó-gyártását – értesült a Frankfurter Allgemeine Zeitung.
A német napilap keddi számában megjelenő információról az újság internetes kiadásában számolt be hétfőn, ismertetve az Opel új tulajdonosa, az osztrák-kanadai beszállítói konszern, a Magna által tervezett németországi, illetve európai leépítési terveket. Ezek részeként - mint a Frankfurter Allgemeine Zeitung írta - a legnagyobb németországi gyárból, a Hessen tartományban lévő rüsselsheimi üzemből a 14 700 alkalmazott közül 1400-at bocsátanak el. A leépítés fő oka, hogy a motor- és sebességváltó-gyártást külföldre, mégpedig Szentgotthárdra helyezik át.
A lap úgy tudja, hogy a Magna európai méretekben a korábban tervezettnél több, összesen 11 000 munkahely megszüntetését tervezi, ebből legkevesebb 4500 alkalmazottnak Németországban mondanak fel. A korábbi értesülések 10 500 fő elbocsátásról szóltak.
Bár a németországi adatok ellentmondásosak, az bizonyosnak tűnik, hogy a leépítések leginkább az észak-rajna-vesztfáliai tartományban lévő bochumi üzemet érintik, ahol a kiszivárgott tervek szerint több mint 2000 állás szűnik meg. Bochumból a motor- és sebességváltó-gyártást szintén külföldre helyezik át, mégpedig egy Bécs melletti üzembe.
A Rajna-Pfalz tartományban lévő Kaiserslautern Opel-üzemében 460 alkalmazott elbocsátását tervezik. A munkahelyek megszüntetése egyedül a türingiai Eisenachban lévő gyárat nem érinti, igaz, azon az áron, hogy a Magna a spanyolországi Zaragoza üzeméből termelési kapacitásokat helyez át a türingiai gyárba. A spanyolországi gyárból pedig több ezer alkalmazottat bocsátanak el.
Németország mellett a tervezett leépítések leginkább Belgiumot sújtják. A Magna a hírek szerint bezárja az Astra gyártásával foglalkozó antwerpeni üzemet, és az országban összesen 2500 munkahely szűnik meg. A sorban ezután Spanyolország, majd Anglia következik. A két országban a kiszivárgott értesülések szerint 2100, illetve 1400 munkahely szűnik meg.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
A járművek hivatalosan „kulcsos autók”, azaz megfelelő vezetői döntés esetén bármelyik dolgozó használhatja – például az elnökség tagjai is.
Arról kérdeztük a tiltakozókat, hogy szerintük mit szimbolizál az uradalom.