szerző:
MTI

Százmillió dolláros reklámkampánnyal hívja fel a figyelmet felújított portáljára a Yahoo!! Internetes szolgáltató cég. A Yahoo! vezetősége bízik abban, hogy az átalakított honlap a forgalmat és a bevételt egyaránt növeli majd.

A Yahoo! megnyitja honlapját riválisainak is, lehetővé téve, hogy a felhasználók olyan portálokat integrálhassanak az internetes lapba, mint a Facebook és a Hotmail. E lépéseket Carol Bartz, az új főnök azért határozta el, mert a Yahoo! hiába a világ egyik legtöbbet látogatott portálja, mégsem tud elég profitot termelni – írta a BBC News.

Amikor a kaliforniai székhelyű cég először jelentette be a változtatásokat, sok elemző borúlátó volt: ugyanis úgy vélték, hogy a felhasználókat nem nagyon érdeklik a portálok, inkább a keresőmotorokat használják, hogy megtalálják saját oldalaikat.

Rich Riley, a Yahoo! európai első elnökhelyettese állítja, hogy a felhasználóik zöme mégis inkább a főoldalt tölti be elsőként, éppen ezért próbálják itt értékesíteni a reklámfelületeket. Közlése szerint a főoldali reklámok tetemes bevételt hoznak, egyetlen nap alatt akár több millió dollárt is. A profit még így sem elegendő, ezért van szükség arra, hogy megnyissák az oldalt riválisaik számára oly módon, hogy a felhasználók integrálják saját kedvenc honlapjaikat a Yahoo!-ba, így bármikor onnan tudják elérni ezeket. Ezzel tulajdonképpen egész internetes életüket egyetlen oldalra, a Yahoo!-ra redukálhatják – magyarázta Riley.

Ennek a megoldásnak a Yahoo! számára megvan a maga hátulütője is, hiszen ezáltal a forgalom széttagolódhat a többi portálra, legyen szó akár hírekről, időjárásról vagy üzleti életről. A Yahoo! ráadásul saját maga is megad egyéb linkeket a főoldalán. Nagy Britanniában például a The Telegraph, a The Guardian, és a Daily Mail közvetlenül elérhető rajta keresztül.

A 100 millió dolláros reklámkampány leginkább 10 országra összpontosul: az Egyesült Államokra, Nagy-Britanniára, Indiára, Franciaországra, Brazíliára, Dél-Koreára, Tajvanra, Indonéziára, Hongkongra és Kanadára. Feltűnően sok közöttük a fejlődő ország: Riley szerint azért érdemes velük foglalkozni, mert „a többmilliárdnyi új felhasználó innen származik majd a jövőben”.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények! Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
MTI Gazdaság

A Yahoo nyitott a Microsofttal való szövetségre

A Yahoo vezetése nyitott arra, hogy egyesítsék erőiket a Microsofttal a keresők tekintetében, ha a redmondi cégóriás megfelelő ajánlatot tesz. Ezzel a szövetséggel közösen ingathatnák meg a Google egyeduralmát a piacon.

hvg.hu Tech

Az internetes keresés nyolc aranyszabálya

A régi módszer, azaz a kizárólag kulcsszavakra hagyatkozó keresés napjainkban már nem hatékony, azonban néhány egyszerű trükk segítségével pillanatok alatt megtalálhatjuk a bennünket érdeklő oldalakat.

Orbán tovább nyit Kelet felé

Orbán tovább nyit Kelet felé

Curtis nagyon pörög, már itt is az új videoklipje

Curtis nagyon pörög, már itt is az új videoklipje

Vízpárát figyeltek meg a Holdon, ez fontos lehet

Vízpárát figyeltek meg a Holdon, ez fontos lehet

Hárommilliót kell fizetnie a pártoknak az adatainkért

Hárommilliót kell fizetnie a pártoknak az adatainkért

Bíróság dönthet Kijevben Zelenszkij jelöltségének érvénytelenítéséről

Bíróság dönthet Kijevben Zelenszkij jelöltségének érvénytelenítéséről

A teljes Mueller-jelentést követelik a demokraták

A teljes Mueller-jelentést követelik a demokraták