Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Ötmillió dollárért 12 százalékos részesedést szerez a Kovács Gábor érdekeltségébe tartozó Bankár Holding Zrt. a cukorbetegség kezelésére alkalmas inzulinérzékenyítő molekula gyógyszerré fejlesztésén dolgozó, 1,84 milliárd forint törzstőkéjű N-Gene Kutatási és Fejlesztési Kft. New York-i bejegyzésű anyacégében, a magyar magánszemélyek által alapított N-Gene Research Laboratories Inc.-ben.
A Rácz Jenő korábbi egészségügyi miniszter által magyar csodának nevezett reménybeli originális gyógyszer (HVG, 2006. június 17.) fejlesztéséhez az N-Gene Inc. eddig mintegy 25 millió dollár amerikai kockázati tőkét vont be, például Soros Györgytől. A magyar leányvállalatba pedig a magyar állam a Corvinus Kockázatitőkealap-kezelő Zrt.-n keresztül 640 millió forint, a tőzsdén jegyzett Pannergy Nyrt. pedig 100 millió forint tőkét invesztált. Kálmán Gábor, az N-Gene vezérigazgatója úgy becsülte a HVG-nek, hogy a molekulából négy-öt éven belül lehet gyógyszer, és a fejlesztés két éven belül juthat olyan fázisba, hogy a szer, illetve a vállalat eladhatóvá váljék, azaz a befektetők akkor szállhatnak ki nyereséggel az üzletből.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az orosz és az amerikai elnök várhatóan a jövő héten tárgyal egymással.
Németh Balázs Fidesz frakció szóvivő új műsora első hetén nagyon magas nézettséget ért el, azonban úgy tűnik, csak azért, mert fizettek érte.
A magyar gazdaságban is az autóipar volt a legfőbb vesztese a tavalyi évnek.