szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A válság és az erős árverseny ellenére is folytatja beruházásait a UPC Magyarországon – mondta Betzalel Kenigsztein, az UPC Magyarország ügyvezető igazgatója.

Kenigsztein szerint 2008-ban Magyarországon a UPC mintegy 1 milliárd forintot költött a digitális kábelszolgáltatás, és ugyanennyit az idén az új generációs, 100 megabitnél nagyobb sebességet nyújtó internetes szolgáltatás elindítására.

A UPC eddig 100 milliárd forint feletti fejlesztést hajtott végre a magyar piacon, s a következő egy-két évben is több milliárd forint beruházást tervez az új technológiák elterjesztésre.

Az ügyvezető kifejtette: a következő időszakban minden bizonnyal az újgenerációs verseny lesz a távközlési szektor egyik központi témája Magyarországon is. A UPC anyavállalatának friss nemzetközi tanulmánya szerint azonban ez csak akkor lesz hosszú távon is fenntartható, ha egy piacon két erős vezetékes hálózat verseng egymással, kiegészülve vezeték nélküli vetélytársakkal.

Szerinte az egyszerű árverseny önmagában nem nyújt hosszú távú perspektívát, ezért a UPC továbbra is folyamatos fejlesztésekkel kívánja megtartani és bővíteni előfizetői táborát.

Az internetes, kábeltévés és telefonszolgáltatást is nyújtó UPC tapasztalata szerint legkevésbé a távközlési piac esett vissza a válság hatására azért, mert az embereknek ma már létszükséglet ez a fajta kapcsolat. A digitális szolgáltatások esetében a csökkenés jobban érzékelhető, de nehéz megmondani, hogy ezen belül mekkora rész írható a gazdasági válság, s mekkora a verseny számlájára.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!