Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A pontgyűjtő vevőket meggazdagodással, termékpartnereit reklámköltségeik megspórolásával próbálja magához édesgetni a ScienNet. Az egyik leghomályosabb hátterű törzsvásárlói szervezetről a csütörtöki HVG ír.
Aki Magyarország legforgalmasabb útján, az M1–M7-es közös szakaszán autózik, a hajdani Osztyapenko-szobor és a BAH csomópont közt legalább három kengurudroidos óriáshirdetést lát. Közben jó eséllyel találkozik egy-két, „gazdagodjon költekezéséből” feliratú autóval is: a 2006 óta működő ScienNet (SN) marketing gépezete a hajdani ingatlan-szövetkezeteket vagy a 2007 tavaszán bedőlt Il Ferro autóreklámcéget idéző aktivitással ipari fokozatra kapcsolt.
Akit a hirdetések egy kicsit is elgondolkodtatnának, annak érdemes vigyáznia, hogy gondolja végig a mesésnek látszó konstrukció előnyeit és kockázatait. Első látásra egy multi level marketing (mlm) konstrukcióhoz hívják „törzsvásárlónak”, ám egy fillért sem kell fizetnie, viszont vásárlási kedvezményt kap egy sor termelőtől, szolgáltatótól. A rendszer e szerint az eladói oldal által önként adott árkedvezmények – gyakorlatilag átengedett nyereség – felosztására épül, a vásárlások után járó százalékos kedvezményt az SN kapja meg, majd részben elosztja a boltokban a teljes összeget fizető tagok közt. A törzsvásárlók nem csak a saját költéseik után kaphatnak vissza pénzt, hanem a maguk alá szervezett újabb tagok beszerzéseihez adott árengedmény egy része is őket gazdagíthatja.
Csakhogy aki szervezetet akar maga alá építeni, annak vagy közvetlenül kell újabb törzsvásárlókat hoznia, akiknek ő az ajánlójuk, vagy úgynevezett reklámrészesedést vehet magának, amivel tovább gyarapíthatja az alatta épülő vásárlói szervezetet.
A teljes cikk a friss HVG-ben olvasható.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nagy feltűnést keltett és sok díjat elnyert A fehér várkastély című, Japánban, az Edo-korban játszódó társasjáték. Az alapötlete olyan, hogy elsőre nem is érti az ember, hogy lehet ezt kivitelezni, de az első játék után kiderül: A fehér várkastély rászolgált a sikerére.
Pálinkás József, az MTA volt elnöke a Népszavának arról is beszélt, hogy a magyar kormánynak nincs semmiféle tudománypolitikája, csak kósza ötletei.
A Gyurcsány-tánc óta nem láttunk ilyet.