szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a Pannon GSM Zrt. és a Vodafone Zrt., ezért a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Pannonra 15 millió, a Vodafone-ra pedig 10 millió forint bírságot szabott ki.

A versenyhivatal csütörtöki közleménye szerint a két társaság mobilinternetes szolgáltatásait népszerűsítő reklámjaiban intenzív internetezésre biztatta a fogyasztót, majd a felhívásnak megfelelő magatartást tanúsítókat az adatforgalom lassításával szankcionálta.

A versenyhatóság meggyőződése szerint a Pannon tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot fejtett ki, így a fogyasztókban téves képzet alakulhatott ki a Pannon Internet Éjjel-nappal és a Pannon Internet Éjszaka-hétvége tarifacsomagokról.

A GVH jogsértőnek találta a 2008. november 11. és 2009. február 2. között e tárgyban megjelentetett hirdetéseket. A bírság összegének meghatározásakor súlyosbító körülménynek bizonyult, hogy a vállalat jelentős költségű, intenzív reklámtevékenységgel valósította meg a jogsértést, így a megtévesztő információk hosszú időn át elérhetőek voltak és jelentős fogyasztói körhöz juthattak el. Ráadásul a Pannont korábban már többször elmarasztalta a GVH a fogyasztók megtévesztése miatt.

Ehhez hasonló ügyben indult GVH vizsgálat a Vodafone Zrt. ellen is. A társaság egyik nyári kampánya keretében arról tájékoztatta a fogyasztót, hogy az egyik akciójában fix havi díjért korlátlanul internetezhet normál felhasználás esetén, adatmennyiségi megkötés nélkül.

A GVH vizsgálata megállapította, hogy a Vodafone Internet Fix csomagot 2008. április 3-tól felváltó Vodafone Internet Szabadon csomag lényeges tulajdonsága, hogy 2008. augusztus 8-tól a Vodafone számára még normál használat esetén is lehetősége van az adatforgalom időszakos, vagy állandó lassítására. Az adatforgalom alakulása, mennyisége a GVH szerint nem tekinthető olyan körülménynek, amely önmagában alapos ok lenne a lassításra egy korlátlan internetezésre, intenzív használatra kínált szolgáltatás esetén.

A GVH egy másik Vodafone hirdetést szintén megtévesztőnek talált. Így a versenyhatóság megállapította, hogy a Vodafone 2008 augusztusában a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, 2008. szeptember 1. és december 31. között pedig tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott.

Az ügyben súlyosító körülménynek bizonyult, hogy a Vodafone korábban többször kapott elmarasztalást a GVH-tól a fogyasztók megtévesztése miatt, és megtévesztő hirdetései hosszú időn át elérhetőek voltak.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Énekkel köszönti a Nemzeti társulata a születésnapos Törőcsik Marit

Énekkel köszönti a Nemzeti társulata a születésnapos Törőcsik Marit

Radar360: Mától tesztelik itthon a tanárokat, az USA-ban heteken belül olthatnak

Radar360: Mától tesztelik itthon a tanárokat, az USA-ban heteken belül olthatnak

Öt éven belül 10 000 műholdat lőne fel Kína

Öt éven belül 10 000 műholdat lőne fel Kína