Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Októberben is zuhant, az egy évvel korábbihoz képest 72,1 százalékkal 3590-re esett vissza a Magyarországon forgalomba helyezett új autók száma, az év első tíz hónapjában pedig 60,3 százalékkal 52 892-re csökkent a Jato Dynamics nemzetközi autóipari piackutató cég pénteken közétett legfrissebb adatai szerint.
Az uniós országok közül Romániát és Bulgáriát nem, Norvégiát és Svájcot viszont tartalmazó, 27 európai országot vizsgáló kimutatás szerint októberben a magyarországi visszaesésnél csak Lettországban mértek nagyobbat, ahol 72,5 százalékkal csökkent az új autók száma. A harmadik helyen Litvánia végzett, itt a visszaesés mértéke 69,8 százalék volt 2008 októberéhez viszonyítva.
A legnagyobb növekedés októberben Nagy-Britanniában volt, itt 31,6 százalékkal több új autót helyeztek forgalomban, mint egy évvel korábban. A második helyen Spanyolország szerepelt 27 százalékos, a harmadikon pedig Németország volt 24,1 százalékos bővüléssel. Ezen országok mindegyikében működött azonban eladást ösztönző roncsprémium program.
Az első tíz havi adatok szerint a legnagyobb, 77,9 százalékos csökkenés Izlandon volt, Lettországban 73,7 százalékos, Litvániában pedig 68,1 százalékos visszaesést mértek 2008 azonos időszakához képest. Január-októberben 25,9 százalékkal nőtt az új autók forgalomba helyezésének száma Németországban, 6,3 százalékkal Ausztriában és 4,2 százalékkal Franciaországban. A 27 országban együttesen 12,8 százalékos növekedést mértek októberben és 4,1 százalékos csökkenést az első tíz hónapban.
Top 10 modell idén októberben az eladások alapján | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
A közleményben idézik David Di Girolamót, a Jato vezetőjét, aki szerint a mostani adatok felületes vizsgálata arra enged következtetni, hogy a nagyobb piacok már biztos léptekkel menetelnek a válságból kifelé, az adatok mélyére nézve viszont be kell látni, hogy a jelenlegi értékesítések nem feltétlenül a természetes fogyasztói igényeket elégítik ki, valamint a válság előtti eladási számokat még így, akciókkal sem sikerült elérni.
A márkák közül októberben is a Volkswagen volt az első, második a Renault lett, míg a harmadik helyen a Ford végzett. Az idei és a tavalyi év első 10 havi adatát nézve azonban csak a Volkswagennek, a Fordnak és a Fiatnak sikerült új autó eladásait növelni a legkedveltebb 10 márkából.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nagy feltűnést keltett és sok díjat elnyert A fehér várkastély című, Japánban, az Edo-korban játszódó társasjáték. Az alapötlete olyan, hogy elsőre nem is érti az ember, hogy lehet ezt kivitelezni, de az első játék után kiderül: A fehér várkastély rászolgált a sikerére.
Pálinkás József, az MTA volt elnöke a Népszavának arról is beszélt, hogy a magyar kormánynak nincs semmiféle tudománypolitikája, csak kósza ötletei.
A Gyurcsány-tánc óta nem láttunk ilyet.