Nem félünk eléggé
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
Negyedévente köteles beszámolni a pénzügyminiszternek az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal elnöke azoknak az intézkedéseknek a végrehajtásáról, amit a tárca vezetője az Állami Számvevőszék (ÁSZ) javaslatára tett az ellenőrzési portfólió és a kockázatkezelési rendszer javítására.
Az ÁSZ a napokban tette közzé az erről szóló jelentését. A számvevők javaslatára a pénzügyminiszter kérte az APEH elnökét, hogy tegyen javaslatot az adórés mérésének kialakítására. Ez a becsült összeg az adózási rendszerből kiszámolható elméleti bevétel és a tényleges adóbevételek különbözete. Az adórés számításával értékelhető lenne azoknak az intézkedéseknek a hatása, amelyeket az adófizetésre kötelezettek jogkövető magatartásának javítására hoznak.
A pénzügyminiszteri kérésre az APEH elnökének felül kell vizsgálnia az adóhivatal ellenőrzési stratégiáját a fekete- és a szürkegazdaság mérésére.
Az adóhivatalnak ki kell dolgoznia olyan mutatószámokat, amelyek alkalmasak az APEH ellenőrzési eredményességének értékelésére, és a munkaerő hatékony szervezésére.
Miután kifogásolta az ÁSZ a hátralékok kezelését, az adóhivatalnak olyan informatikai rendszert kell kidolgoznia, amely támogatja azt, hogy a hátralékok teljes körét bevonják a hátralékok kezelésébe.
Az ÁSZ jelentése emlékeztet arra, hogy az adózók befizetéseit és fizetési kötelezettségeit az APEH egy rendszerben tartja nyilván. Ennek a rendszernek az eredményeként ugyan teljes körűvé vált a hátralékok nyilvántartása, de azok kezelése nem megnyugtató. A rendszer ugyanis nem követi nyomon, hogy a hátralékok mennyi ideje állnak fenn.
A működő adózói kör adóhátralékának állománya 2008 végén elérte a 645 milliárd forintot. A hatvan napnál régebbi hátralékok közel kétharmadát, a 360 napnál régebbieknek pedig 69 százalékát az adóhivatal nem vonta be a hátralékkezelésbe. Csak az elmúlt évben 46 milliárd forint hátralékot töröltek, és ennek közel felét, 49,7 százalékát az elévülés miatt kellett törölni.
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Ki vállalkozik rá, hogy kezdeményezze az AfD betiltását? Miért emlegetik sokan a weimari köztársaság bukását?
Cunamiként zúdítja a kormány a támogatásokról szóló bejelentéseket, ám ezek valójában azt mutatják, hogy az állam továbbra is igyekszik kivonulni a szociálpolitikából.