GfK Hungária: a karácsonyi szezon gyengülő trendet mutat

A karácsonyi bevásárlási szezon évről-évre gyengülő trendet mutat, a lakosság az olcsóbb, illetve az áruházak sajátmárkás termékeit választja Magyarországon – közölte a GfK Hungária Piackutató Intézet csütörtökön.

  • hvg.hu hvg.hu
GfK Hungária: a karácsonyi szezon gyengülő trendet mutat

A piackutató intézet szerint az idei szezonra is rányomja majd a bélyegét a gazdasági recesszió, a forgalomemelkedés mértéke elmarad majd az előző évben mért szinttől.

A GfK Hungária felméréséből kiderült, hogy a háztartások az idei harmadik negyedévtől kezdve egyre inkább az olcsóbb termékek, illetve a kereskedelmi láncok nevével fémjelzett sajátmárkás termékek felé fordulnak.

Az idén az átlag magyar felnőtt 5 személy részére, bevásárlóközpontokban elsősorban kozmetikai termékeket, ruházati cikket, könyvet vagy gyermekjátékot akar vásárolni karácsonyra, legfeljebb 30.000 forint értékben.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Aktuális pályázatok

Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.

Tíz évbe telt, mire rájöttünk, hogyan lehet tökéletes a bécsi szelet – Wolfgang Puck és fia a HVG-nek

Tíz évbe telt, mire rájöttünk, hogyan lehet tökéletes a bécsi szelet – Wolfgang Puck és fia a HVG-nek

Budapesten is kitart a jó minőség mellett Wolfgang Puck és fia, Byron Lazaroff-Puck – deklaráltan meg is kérik az árát. A világ egyik legismertebb séfje ma is töretlenül aktív a globális étteremhálózatának ügyeiben, de a Spago éttermeket már fiára bízza. Apát és fiát a menü összeállításáról, az öröklés terhéről, egymással való viszonyukról és arról is kérdeztük, milyen kést használnak. Arról is szó esett, hogy miben erősek a budapesti piacok.