Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Októberben a külkereskedelmi forgalom aktívuma 471 millió euró volt, míg tavaly 143,4 millió euró deficittel zárt a mérleg, a január-októberi többlet 3,785 milliárd euró volt, szemben az egy évvel korábbi 315 millió euró hiánnyal - közölte szerdán a részletes adatok alapján a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
Az adatok jobbak lettek kissé az előzetesen közöltnél, korábban a KSH októberre 464 millió euró, az első tíz hónapra 3778 millió euró aktívumot számolt. Az idén a külkereskedelem január kivételével minden hónapban többlettel zárt.
A közlemény szerint 2009. októberben a külkereskedelmi forgalom exportvolumene az előző évi alacsony bázishoz viszonyítva 3, az importé 9 százalékkal volt kevesebb, mint egy évvel korábban. Január-októberben a volumencsökkenés a kivitelben 15, a behozatalban 21 százalék volt az előző év első tíz hónapjához képest.
A külkereskedelmi forgalom legnagyobb hányadát adó árufőcsoport, a gépek és szállítóeszközök exportvolumene a vizsgált időszakban 18, az importé 23 százalékkal esett vissza a 2008 első tíz hónapjában mért adatokhoz képest. Az árufőcsoporton belül a legnagyobb volumencsökkenés a közúti jármű forgalmában volt, az export közel kétharmadára, az import felére esett vissza. Ezzel szemben a híradás-technikai, hangrögzítő és -lejátszó készülékek kereskedelme a tárgyidőszak egészét tekintve alig változott, úgy, hogy a kivitelében már június, behozatalában pedig augusztus óta kétszámjegyű bővülést regisztráltunk.
© MTI-eco |
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.