Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
A hitelkockázatokra, a jövedelmezőség és tőketervezésre, a likviditásra és az ügyfelek védelmére koncentrál 2010-ben a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF), ez irányú ajánlásokat és módszertani útmutatókat ad a felügyelt intézményeknek.
A felügyelet honlapján közzétett dokumentum szerint a hitelpiac transzparens működésének lényeges feltétele a jelenleg hiányzó teljes körű lakossági hitelregiszter felállítása, és a megbízható fedezetértékelést támogató hivatalos ingatlanpiaci árstatisztika kialakítása. Tekintettel arra, hogy a hitelkockázati ciklus csúcsa 2010-ben várhatóan, a PSZÁF a hitelkockázaton belül külön kiemelt figyelemmel kíséri a jelzáloghitelek fedezetértékelésének, és az átütemezett hitelek kezelésének a problémáját.
Mivel a gazdasági válság hatására a magyar ügyfelek is szembesültek azzal, hogy a megfelelő tájékoztatás hiányában növekszik a fogyasztók megtévesztésének veszélye, a tőkepiaci felügyelet fokozottan ellenőrzi azt, hogy a szerződésekben vállalt kötelezettségeiket az adott intézmények megfelelő módon teljesítsék. Ugyanakkor a felügyelet külön figyelmet fordít arra, hogy mindenkor maradéktalanul rendelkezésre álljanak a befektetési szolgáltatóknál az ügyfelek tulajdonában lévő pénzügyi eszközök és pénzeszközök.
A PSZÁF kiemelten értékeli a 2010. évi üzleti stratégiában a tőkekockázatot, mert – az indoklás szerint – számítani kell arra, hogy a pénzügyi szektor jövedelmezősége és belső tőketermelő képessége tovább romolhat.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.