szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Csökkent tavaly a német Metro-csoport bevétele, elsősorban a valutaárfolyamok alakulásának negatív hatásai miatt. A világ harmadik legnagyobb kereskedelmi lánca agresszív terjeszkedésbe kezd Kelet-Európában és Ázsiában, hogy ellensúlyozza az érettebb piacokon bekövetkezett hanyatlást.

A társaság előzetes adatai szerint a bevétel 3,6 százalékkal 65,5 milliárd euróra csökkent tavaly, a valutahatások nélkül a forgalom stabil maradt az előző évhez képest. Az üzemi eredmény a piaci várakozásoknak megfelelően fog alakulni a cég keddi közlése szerint. (A Metro a részletes eredménymérleget március 23-án teszi közzé.) A ThomsonReuters elemzői szerint az üzemi eredmény 14 százalékkal 1,9 milliárd euróra csökkent tavaly.

Az idén változatlanul sok kihívással szembesül a társaság a cégvezetés várakozásai szerint, ennek ellenére az idén 1,9 milliárd eurót költenek majd terjeszkedésre, miután tavaly 1,6 milliárd euróra csökkentették a beruházásokra szánt összeget. A terjeszkedés középpontjában Kelet-Európa és Ázsia áll, mert itt a legjobbak a növekedési kilátások a társaság számára.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!