Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések az üzleti stratégiába építéséhez.
Csődvédelmet kért kedden a legnagyobb ázsiai légitársaság, a Japan Airlines Corp. A súlyos adósságterhet cipelő JAL lépése napok óta várható volt.
Az igazgatóság kedden hivatalosan megindította az eljárást, amelynek során a céget az amerikai General Motors (GM) tavalyi esetéhez hasonlóan állami felügyelet alá helyezik és átszervezik. Szerdán a társaság részvényét kivezetik a tokiói tőzsdéről.
A tervek szerint elbocsátanak összesen 15 700 embert, a teljes alkalmazotti létszám 30 százalékát, lecserélik a flotta elöregedett részét és megszüntetnek több tucat gazdaságtalan járatot. Az átalakítás során a JAL folyamatosan működik majd. A cél az, hogy az új, áramvonalasított japán légitársaság 2012-ben már nyereséges legyen.
A cég adósságállománya a tavaly szeptember végi állás szerint 2 300 milliárd jen (25,4 milliárd dollár). Az átszervezést az Enterprise Turnaround Initiative Corp (Etic) állami társaság irányítja, amely 300 milliárd jent fektet a cégbe és egy 600 milliárdos hitelkeretet is felállít a számára.
Az 1951-ben alapított japán nemzeti légitársaságot 1987-ben privatizálták. Azóta több alkalommal szorult állami segítségre, és tavaly a világméretű gazdasági válság nyomán csőd közeli állapotba jutott. A tavaly márciusban zárult üzleti évben a közel 280 repülőből álló flotta a világ 35 országának 220 városába összesen több mint 50 millió utast szállított.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések az üzleti stratégiába építéséhez.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
Már érthető, miért rendeltek 3000 darab új, kínainak tűnő nyomkövetős okosórát a hatóságok, miközben ennek csak alig több mint a harmada van használatban raboknál és bűnügyi felügyelet alatt állóknál. Az eszköz pontossága mellett az is kérdés, van-e jogalap távol tartani azokat, akiket veszélyesnek ítéltek a védett személyekre nézve.