szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az amerikai General Motors a legjobb úton halad afelé, hogy eljátssza a közvélemény Opel márka iránt érzett szimpátiáját – mondta Ferdinand Dudenhöffer professzor, autóipari szakértő, a Duisburg-Essen egyetemen működő "CAR-Center" autóipari technológiai kutató intézet vezetője a dpa hírügynökségnek a konszern antwerpeni üzemének bezárását kommentálva.

Oplelek a próbapályán. Ma még szeretik őked, de holnap...
© Autómenedzser

A General Motors „cowboy-mentalitása” az Opel „amerikai szanálása” során nem talál megértésre sem a politikában, sem az alkalmazottak körében, sem pedig a közvéleményben. „Kész tények elé állítják az érintetteket” – fogalmaz Ferdinand Dudenhöffer, az Opel vezére Nick Reilly vezetési stílusáról szólva. Az Opel szerinte legnagyobb érékét, azt a márkahűséget játssza el, ami 2009-ben egyenesen a csődtől mentette meg.

A neves autóipari szakértő borúsan ítéli meg az Opel márka értékesítési kilátásait. Piaci részesedése szűkülni fog az idén az egyébként is csökkenő nyugat-európai piacon. Véleménye szerint az Opel/Vauxhall az idén 950 ezer autót tud majd eladni a tavalyi 1,016 millió után.

Az elszenvedett veszteségek mellett az Opelnél további hatalmas átszervezési kiadásokra lesz szükség - mutat rá Ferdinand Dudenhöffer, 1,5 milliárd euróra becsülve az idén jelentkező összeg nagyságát. A General Motorsnak az idén és jövőre hatalmas finanszírozási forrásokat kell biztosítania, állami támogatásra azonban hétről hétre folyamatosan csökken az esélye. „Az észak-rajna-vesztfáliai tartományi választások után ez gyakorlatilag nullára csökken” – mondta.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!