szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Németországban immár negyedik hónapja folyamatosan csökken a fogyasztói bizalom: a GfK piackutató előremutató bizalmi indexe 3,2 pontra esett februárra, a januári felülvizsgált 3,4 pontról. Az elemzők a közzétett mutatónál is alacsonyabbat, 3,1 pontot vártak az idei év második hónapjára.

A mutató továbbra is a munkapiac gyengélkedése, a munkanélküliség miatti lakossági aggodalmak kapcsán csökken. A februári átfogó mutató alindexei közül a jövedelmi várakozások almutatója 12,5 pontra esett 15,0 pontról, míg a gazdasági várakozásoké 1,5 pontra a januári 1,7-ről.

Elemzők szerint Németországban a belső fogyasztás szempontjából az idei év a tavalyinál is nehezebb lesz, munkapiaci elemzők a következő hónapokban a munkanélküliség további növekedését jósolják, sőt egyes előrejelzések szerint az állástalanok száma egész évben a tavalyit is meghaladhatja.

A Bundesbank előrejelzése szerint az idén éves átlagban 3,8 millióra, 2011-ben 4,2 millióra növekedhet az állástalanok száma a tavalyi 3,4 millióról. Ez azt jelenti, hogy a munkanélküliségi ráta akár 10 százalék fölé emelkedhet a tavalyi 7,8 százalékról.

A német gazdasági minisztérium január 27-én ismerteti az idei évre vonatkozó legújabb előrejelzését a gazdaság és a munkanélküliség várható alakulásáról.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!