Gondoskodó munkaadó – Adjon-e lakáscélú támogatást a cég a munkavállalóinak?
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Tavaly a II. világháború óta a legnagyobb forgalom visszaesést szenvedte el a polgári légiközlekedési ágazat - derül ki a nemzetközi légiközlekedési szervezet, az IATA (International Air Transport Association) által közzétett 2009 decemberi és a tavalyi egész éves adatokból.
„A polgári utasforgalom tekintetében 2009 az ágazat történetének legrosszabb éveként kerül be a történelemkönyvekbe. Hosszabb távon az utasforgalomban két és fél évnyi, a légi teherforgalomban pedig három és fél évnyi növekedést veszítettünk el” – mondta Giovanni Bisignani, az IATA vezérigazgatója.
Tavaly az utasforgalom – soha korábban nem látott mértékben – 3,5 százalékkal csökkent. A légi teherforgalom még ennél is nagyobb mértékben, 10,1 százalékkal esett vissza: a rendelkezésre álló kapacitásnak alig felét használták ki.
Az ágazat azonban már túljutott a válság mélypontján: decemberben a forgalom már 4,5 százalékkal emelkedett, igaz, a „lehetetlenül alacsony” 2008-as adathoz képest. A járatok kihasználtsági mutatója az utasforgalomban a 2009-es év egészében 75,6 százalékos volt, 2009 decemberében pedig 77,6 százalékos. A teherforgalom járatkihasználtsági mutatója 2009 egészére 49,1 százalékos, decemberre pedig 54,1 százalékos.
A légi utasforgalom szállítási kapacitása 2009 decemberében 0,7 százalékkal maradt el a 2008 decemberitől, a teherszállítási kapacitás pedig 0,6 százalékkal haladta meg az előző decemberit. A kereslet-kínálati viszony alakulásának köszönhetően az elmúlt hónapokban kissé javultak a bevételek, de még így is 5-10 százalékkal maradnak el a 2008-as mögött.
"A bevételek növekedési üteme elmarad a kereslet növekedési ütemétől, ahol már érezhető a javulás" - mondta Giovanni Bisignani. A társaság igazgatója szerint az ágazat a 2010-ben "spártai" év elé néz, amelynek fő feladatai lesznek a költségek kordában tartása és a kapacitásnak a kereslethez való igazítása. A légitársaságok 2010-ben előreláthatólag 5,6 milliárd dollár (3,9 milliárd euró) veszteséget szenvednek majd el.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A kamatcsökkentést követően megugrott az érdeklődés a Széchenyi Kártya Max Plusz beruházási hiteltermékei iránt.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.
Novák Előd szerint a Fidesz hülyét csinál magából.
Hosszú hallgatás után jelentkezett a kormányközeli közvélemény-kutató.
A műsorvezető kiáll a szombati felvonulók mellett és drukkol, hogy békés legyen a rendezvény.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A jelentős indulótőkével is megtámogatott alapítvány már dátumot sem mond, mikorra várható a régóta ígért beruházás.