szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Kivonta a forgalomból Fokker 70-es gépeit a Malév, így februártól a légitársaság egységesebb, Boeingből és Bombardier-ből álló flottával repül, ami csökkenti a költségeket és javíthat a cég piaci pozícióin is – közölte a cég.

A flotta vázát a 18 darab Boeing 737 Next Generation gép és a regionális forgalomban használt 4 darab Bombardier Q400-as alkotja. A Malév szerint a flotta racionalizálása egy lépéssel közelebb viszi a légitársaságot ahhoz a céljához, hogy Közép-Kelet-Európa vezető légitársaságává váljon.

A közleményben idézik Martin Gausst, a légitársaság vezérigazgatóját, aki szerint az egyszerűbb flottaszerkezet jelentősen csökkenti a társaság karbantartási és üzemeltetési költségeit, amelyek kedvező hatása már az idén érvényesül.

A légitársaság gépparkja 2008-ban még változatos képet mutatott: a flotta gerincét az új generációs Boeing 737-esek alkották, mellettük ugyanakkor még a széles törzsű Boeing-767-esek, a Fokker 70-esek, Bombardier CRJ-200-as gépek, sőt még egy az újonnan érkezett Bombardier Q400-as is repült a Malév színeiben. A flottaegyszerűsítési programot 2009 nyarán indították el.

A Malév egyik Fokker-70-ese a ferihegyi betonon. Visszaszállt a lízingelőhöz
© commons.wikimedia.org

Az első Fokker 70-es, kéthajtóműves sugárhajtású regionális utasszállító repülőgép 1995 végén kezdett el repülni Malév színekben. A HA-LMA lajstromjelű gép a hosszú táv kivételével a Malév szinte összes célállomását megjárta, utolsó útját januárban Tiranába teljesítette. A múlt héten visszaadott gépet, további négy Fokker 70-es követi a sorban, amelyek a következő fél évben a szükséges javítási és karbantartási munkák elvégzését követően kerülnek vissza a lízingcéghez, az AWAS Leasing Companyhoz.

A Malév még tavaly nyáron írt alá szándéknyilatkozatot 30 Szuhoj Superjet 100-as gép megrendeléséről a SuperJet Internationallel, Európa legnagyobb légi seregszemléjén és vásárán, a Párizs melletti Le Bourget-ban. A több mint 1 milliárd dolláros tervezett beszerzés keretében azzal számoltak, hogy az első gép 2011-re érkezik meg a légitársaság flottájába, amelyet 2012-től évente hat darab követ.

A Szuhoj Superjet 100 (SSJ 100) típusú repülőgép az első olyan regionális utasszállító gép, amelyet teljes egészében a Szovjetunió felbomlása után terveztek Oroszországban, nemzetközi bemutatkozása a Párizs melletti kiállításon volt.

A gép egyaránt alkalmas a regionális és közepes távolságú útvonalak teljesítésére, ezért kitűnően megfelel a Malév hálózatának lefedésére – mondta az aláírást követően Martin Gauss vezérigazgató. Akkor azt is közölte: a flotta-átalakítási programban azzal számolnak, hogy a légitársaság a következő évtizedben növekedésnek indulhat, így a jelenleginél több repülőgépre lesz szüksége.

A Malév helyzete azonban továbbra is bizonytalan, a múlt heti magyar-orosz kormányközi gazdasági bizottsági ülésen a várakozásokkal ellentétben nem született megállapodás a tulajdonosi és tőkehelyzet rendezéséről. A múlt pénteki rendkívüli közgyűlést így érdemi döntés nélkül függesztették fel és február 9-re napolták.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!