Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A válság gyakorlatilag megfelezte a magyarországi bérautóállományt – írja a csütörtöki Világgazdaság.
A napilap cikke szerint még a legnagyobb nemzetközi cégek flottája is jelentősen szűkült, nem beszélve a kisebb-nagyobb független gépkocsikölcsönzők sokaságáról. A múlt évben olyan gyenge volt a forgalom, hogy a nyári szezonban a ferihegyi autókölcsönző irodákat a szokásosnál 25-30 százalékkal kevesebb ügyfél kereste fel. A remények ellenére az év utolsó negyedévében tovább romlott a forgalom.
Mindez azzal járt, hogy nem egy olyan vállalkozás akadt, amelynek több mint száz kocsiját vette vissza a finanszírozó pénzintézet, mert a kölcsönző nem tudta törleszteni adósságát. A szakma korábban egy éven belül cserélte a flottát, ma már egyre több a két-három éves jármű – olvasható a Világgazdaságban.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
Ha kétségei merülnének fel, akkor nézze meg a 2025-ös év első negyedéves számait.
Kijev rákényszerülhet arra, hogy igazságtalan tűzszünetet kössön.