Ha ma nem lesz megegyezés, az végképp tönkreteheti a Malévet

Komoly bajba kerülhet a Malév, ha a mai közgyűlésen nem sikerül rendezni a légitársaság tőkehelyzetét – értesült a Népszabadság. Kérdés, hogy ki ad tőkét a cégnek.

  • hvg.hu hvg.hu
Ha ma nem lesz megegyezés, az végképp tönkreteheti a Malévet

A Malév tulajdonosai a mai közgyűlésen javaslatot tesznek a légitársaság tőkehelyzetének rendezésére − értesült a Népszabadság. A lap információit azonban sem a Pénzügyminisztériumban, sem a Malév 99,95 százalékos tulajdonosánál, az AirBridge Zrt.-nél nem erősítették meg. Egy ilyen javaslat arra utalhat, hogy a magyar és az orosz kormány legalább a főbb részleteiben megállapodott a cég jövőjéről. A tőkehelyzet rendezésére ugyanis csak az orosz tulajdonos egyetértésével kerülhet sor, így a javaslatra is csak akkor van lehetőség, ha a ma esedékes közgyűlésig megállapodás született.

A legutóbbi nyilvános adatok szerint a légitársaság 14,4 milliárd forintos tőkepótlásra szorul. Kérdés, hogy ki hajlandó ezt megadni a cégnek. Az orosz kisebbségi tulajdonos, a Vnyesekonombank nem vállalja a tőkepótlást, a jelenlegi többségi tulajdonos, Költő Magdolna pedig szintén többször jelezte, hogy nem tud ilyen mértékű tulajdonosi terheket vállalni. Az AirBridge Zrt.-be azonban beléphet egy új tulajdonos is, amely képes tőkét bevonni. Tőkévé konvertálhatja a Malév köztartozásait a magyar állam is, s az is lehetséges, hogy tőkét ad a társaságnak, amelyben tulajdonossá válik.

A Népszabadság úgy tudja, hogy súlyos következményekkel járhat, ha ugyanis ma nincs döntés, akkor a közgyűlést eredménytelenné kell nyilvánítani, újat pedig legkorábban február végén lehet rendezni. Ez esetben pedig a Malévnak külső forrásból kell finanszíroznia működését, de egyes szakértők szerint nem biztos, hogy erre képes lesz.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Mikor jó egy céges hitelajánlat?

Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.