Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A díjtalanul utazóknak mától ingyenes regisztrációs jegyet kell váltaniuk jegyük vagy bérletük mellé. Egyelőre nem okozott fennakadásokat az új rendszer bevezetése, amely eddig 300 millió forintba került. A Fidesz egy hónapja még támogatta az ötletet, most viszont már eltörölné, ha kormányra jut.
Zökkenőmentesen indult a díjmentesen utazók számára bevezetett regisztrációs jegyrendszer − mondta Szollár Domokos kormányszóvivő hétfőn a kihelyezett kormányszóvivői tájékoztatón, a Nyugati pályaudvaron. A szóvivő emlékeztetett arra, hogy az utazási szokások felmérésére 2010. március 1-jétől regisztrációs jegyet kell váltaniuk a Volán járataira, a vasútra a szociálpolitikai kedvezményként díjmentesen utazóknak, köztük a 6 éven aluli gyerekeknek, a 65 éven felülieknek.
Szollár Domokos elmondta: a szolgáltatók − a MÁV-START, a Volán és a GYSEV − igyekeztek mindent megtenni az ingyen beszerezhető regisztrációs jegyrendszer bevezetésért, átprogramozták a jegykiadó rendszereket, kiképezték a munkavállalókat, zsúfoltság esetén mozgó jegyárusokat állítanak szolgálatba. A kormány elvárja a szolgáltatóktól, hogy zsúfoltság esetén hozzanak "extra" intézkedéseket, például nyissanak ki több pénztárt.
A kormányszóvivő hangsúlyozta, hogy július elsejéig a jegykezelőnél is lehet regisztrációs jegyet váltani. Kérdésre válaszolva viszont közölte, hogy ezt követően az a cél, hogy csak azok kérjenek regisztrációs jegyet a kalauznál, akik másképpen nem tudnak ilyen típusú jegyet beszerezni. Július elseje után 500 forint pótdíjat kell fizetni regisztrációs jegy hiánya miatt.
Szollár Domokos közölte: a regisztrációs jegy némi kényelmetlenséggel járhat, de mindenkinek tudnia kell, hogy a regisztrációs jegyrendszerben nyert információ szükséges az utazási kedvezményrendszer átalakításához, az utazási szokásokat jobban figyelembe vevő menetrend kialakításához. Magyarország 10 millió lakosából jelenleg 7,7 millió utazik kedvezménnyel. Tavaly a kormány 330 milliárd forintot adott a közösségi közlekedés fenntartásához.
A MÁV-START-nak 300 millió forintba kerül a regisztrációs jegy kiadásához szükséges rendszer kialakítása, a Volán társaságoknál nem jelentett különösebb kiadást, egy regisztrációs jegy papírköltség 5-15 forint között alakul.
A Fidesz tegnap bejelentette, hogy ellenzi a regisztrációs jegy jelenlegi formában való bevezetését, mert az felesleges nehézséget okoz az érintetteknek. Fónagy János, az ellenzéki párt szakpolitikusa elmondta: pártjának nem elvi, hanem gyakorlati kifogásai vannak a regisztrációs jegy március elsejei bevezetésével kapcsolatban. A jegy a mai formájában szembe megy az ésszerűséggel és a józan ésszel − fogalmazott.
Fónagy János szerint akkor lehetne mérni az utasszámot, ha lennének jegyautomaták, ha több pénztár lenne nyitva, illetve ha a nyugdíjasok és a gyerekes családok egy blankettát használhatnának, amellyel utazáskor a kalauz regisztrálhatná a létszámot.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.