szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az idén további 20-30 százalékkal csökken a 2009-es 30-40 százalékos visszaesés után a rendezvények piaca és a programok még szerényebbek lesznek − derül ki a Promo Direkt Marketing és Piackutató Kft. kutatásából.

A korábbi években a megkeresett cégek mintegy 45 százaléka jelezte valamilyen rendezvény lebonyolítását, 2009-ben már csak 31 százalékuk, az idén pedig kevesebb, mint egynegyedük, mintegy 700 nagyvállalat – derül ki a 3 ezer, félmilliárd forintnál nagyobb árbevételű nagyvállalat vezetőjét megkérdező felmérésből.  

A piackutató szerint az idén a vizsgált cégek 45 százaléka tekinthető a rendezvényes szakma szempontjából "érdemi" cégnek. Ez az arány tavaly 58 százalék, a korábbi években pedig 65 százalék volt − olvasható a piackutató közleményében.     
 

A rendezvények fajtáját tekintve a cégek 40 százaléka tervez valamilyen fogadást, 19 százalékuk kiállítást, bemutatót, 16 százalékuk ügyfél- vagy vevőtalálkozót, promóciós rendezvényt − e területeken a korábbi években is hasonló volt az arány. A tavalyihoz hasonlóan idén a cégek 11 százaléka tervez tréningeket, továbbképzéseket, ám a konferenciák, kongresszusok aránya a 2009-es 15 százalékról 10 százalékra csökkent.

A költségvetést vizsgáló kérdésre a cégek fele tudott konkrét összeget mondani, egyharmaduk pedig kitérő választ adott. A felmérés szerint a rendezvények büdzséje is kisebb lesz, mint 2009-ben. Akkor a cégek 47 százaléka, az idén viszont már a 65 százaléka jelezte, hogy egymillió forint alatt költ rendezvényekre, míg 45 százalékuk félmillió forintnál kisebb keretről számolt be. A cégek több mint egyharmada költ egymillió forintnál többet és mindössze 9 százalékuk szán 5 millió forintnál nagyobb összeget a programokra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!