szerző:
MTI

Tavaly már a magyarok is egyre tudatosabban vásároltak hazai gyártású élelmiszert a korábbi évekhez képest − derült ki az Ipsos tavaly decemberében készített felméréséből.

Az Ipsos 2009 decemberében végzett felmérést az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program Irányító Hatósága megbízásából, ennek során a megkérdezettek csaknem 80 százaléka állította, hogy megnézi a csomagoláson a termékek származását, 75 százalékuk pedig tudatosan figyel arra, hogy magyar terméket vásároljon.

Az alapvető élelmiszerek közül leginkább a pékáruk, a tojás, a baromfi, továbbá más húskészítmények és a tejtermékek esetében veszi figyelembe a lakosság az áru származási helyét. A prémiumáruk közül a szeszesitalok és az édességek állnak a lista legvégén, vagyis ezeknél figyelik legkevésbé azt, hogy belföldiek-e a termékek.
 
A felmérésből kiderült, hogy már a tavalyi év elejéhez képest is az év végére közel 40 százalékkal nőtt azok aránya, akik figyeltek arra, hogy magyar terméket vásároljanak. Az elmúlt évben több mint 10 százalékkal nőtt azoknak a fogyasztóknak a száma is, akik rendszeresen vásárolnak biotermékeket.
 
A múlt évben a válaszadók mindössze 40 százaléka ügyelt arra, hogy egészséges élelmiszer legyen az, amit vásárol. A felmérés szerint a magyarok 66 százaléka szereti a bőséges adagokat, ami szintén nem az egészségtudatos táplálkozás elvét − a többször kevesebbet − tükrözi.

Ezzel szemben jó hír, hogy a napi gyümölcsfogyasztást majdnem minden magyar fontosnak tartja, s törekszik is rá. A legtöbb esetben azonban az árcímkén múlik, hogy magyar árut vásárolnak-e az emberek, illetve a minőség rovására az olcsóbb terméket választják-e.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
hvg.hu Gazdaság

Inkább magyar terméket vennénk, nőtt a vásárlói tudatosság

A Tudatos Vásárlói Index (TVI) szerint 2009 első felében, ha enyhén is, de tovább erősödött a vásárlói tudatosság Magyarországon. Az utóbbi időben sokat nőtt a magyar termékek iránti lojalitásmutató („Ha módomban áll, inkább magyar terméket vásárolok”), ugyanakkor továbbra sem vagyunk tisztában fogyasztói jogainkkal.

hvg.hu Gasztro

Magyar termékek boltja

Több éves előkészítő munka után május 15-én megkezdte működését a Magyar Termékek Boltja üzletlánc.

MTI Itthon

Szociális bolt nyílt magyar termékekkel

A szociális bolthálózat első üzlete nyílt meg kedden a Ferencvárosban a Magosz és a IX. kerületi önkormányzat összefogásával; a kisboltban magyar termelők zöldségeit és gyümölcseit árulják kedvező áron. A megnyitón Bácskai János, a Fidesz országgyűlési képviselőjelöltje és Budai Gyula, a Magosz szövetségi igazgatója tartott sajtótájékoztatót.

Miért fehér a homlokod? Erről inkább ne beszéljünk

Miért fehér a homlokod? Erről inkább ne beszéljünk

Mérgező szén-monoxid miatt ürítettek ki egy budapesti iskolát

Mérgező szén-monoxid miatt ürítettek ki egy budapesti iskolát

Kurdbarát polgármestereket vettek őrizetbe Törökországban

Kurdbarát polgármestereket vettek őrizetbe Törökországban

A szegedi fiatalok ötöde külföldön képzeli el jövőjét

A szegedi fiatalok ötöde külföldön képzeli el jövőjét

Megfulladt egy kislány a sárvári gyógyfürdőben

Megfulladt egy kislány a sárvári gyógyfürdőben

Jöhetnek az újfajta autógumi-címkék

Jöhetnek az újfajta autógumi-címkék