szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 10 millió forintra büntette a Meditens Hungary Kft.-t a fogyasztók megtévesztése, illetve tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt. A cég a bíróság előtt már megtámadta a döntést - nyilatkozta Tiszold Antal, a cég ügyvezető igazgatója. A Meditens kifogása szerint a GVH a bírság szóbeli kihirdetése után csak 8 hónappal adta ki írásban a határozatát, ezért a vállalat súlyos gazdasági helyzetbe került.

A GVH keddi közleménye szerint a Meditens Kft. 2005. és 2008. augusztus 31. között megtévesztette a fogyasztókat, 2008. szeptember 1. és 2008. december 31. között pedig a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot tanúsított, mivel az általa kínált fényterápiás eszköznek gyógyhatást tulajdonított, ám állítását nem tudta igazolni.

A Meditens Hungary Kft. 2001. tavasza óta forgalmazza a Med-Colour Hegyikristály szín- és fényterápiás készüléket. A cég az eszközről internetes honlapján, a Hálózat televízión keresztül, szórólapon, DVD-n valamint a készülék felhasználói kézikönyvében tett közzé valótlan állításokat - tájékoztatott a hivatal. A cég közlései szerint a készülék egyebek között alkalmas betegségek gyógyítására, testi és lelki sérülések kezelésére, valamint az értelmi képességek kedvező befolyásolására.

A GVH úgy ítélte meg: a Meditens Kft. nem igazolta a tájékoztatásainak állításait és az illetékes szakhatóság igazoló engedélyét sem csatolta. A GVH vizsgálata feltárta, hogy a készüléket szakhatóság a gyógyhatás, vagy bármilyen hatás megléte szempontjából nem vizsgálta. A versenyhivatal szerint ugyancsak a fogyasztók megtévesztésére alkalmas, hogy a Meditens Kft. az orvostechnikai eszközök tanúsítását végző Orvos- és Kórháztechnikai Igazgatóság (ORKI) szakvéleményére hivatkozik a használati utasításban. Ám az ORKI  szakvéleménye azt nem tartalmazza, hogy a készülék orvostechnikai eszköz, vagy gyógyhatású készítmény lenne. 

A versenyhatóság a vállalkozást 10 millió forintra bírságolta és a jogsértő magatartás folytatásától eltiltotta. Ezenkívül kötelezte arra is, hogy a határozat kézhezvételét követően 30 napon belül internetes honlapján fél éven át tegye közzé a GVH határozatát - olvasható a közleményben. A versenyhivatal szerint a bírság összegének meghatározásakor súlyosbító körülménynek bizonyult, hogy a megtévesztő tájékoztatások sérülékeny fogyasztói körnek szóltak, és hosszú időn át széles körben elérhetőek voltak. Enyhítő körülménynek bizonyult, hogy az eljárás megindulásakor a Meditens Kft. azonnal változtatott tájékoztatási gyakorlatán - közölte a Gazdasági Versenyhivatal.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Gazdaság

A reklámnak egymagában kell tájékoztatnia a fogyasztót

Az ésszerűen eljáró fogyasztó elfogadja a reklám információtartalmát, ezért annak önmagában kell igaznak lennie, és nem várható el, hogy a fogyasztó más forrásból ellenőrizze a reklám tartalmát – mondta Zavodnyik József, a Gazdasági Versenyhivatal versenytanácsának tagja kedden, a Réczicza White & Case LLP ügyvédi iroda versenyjogi rendezvényén.

MTI Gazdaság

Csányi cégén keresztül átvette a hatalmat a Herz Szalámigyárban

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) engedélyezte, hogy a Csányi Sándor cégcsoportjához tartozó Bonafarm Zrt. 100 százalékos közvetlen irányítást szerezzen a felszámolás alatt álló Herz Szalámigyár Zrt. vagyoni értékű jogai, ingóságai, készletei és ingatlanai felett – közölte a GVH.

HavariaPress Plázs

Százmilliós bírság az Életerő vitaminért

Százmillió forintra bírságolta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Free Choice Kft.-t, mert a cég az általa forgalmazott termékek gyógyhatását nem tudta igazolni, ráadásul olyan szereket is árult, melyeket az ÁNTSZ már betiltott – értesült a HavariaPress.