szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az Axel Springer lapkiadó profitja tavaly főként a hirdetési piac pangása miatt hatalmasat esett, csak a digitális média üzletág növekedett.

A magyar médiapiacon is jelentős szereplőnek számító cég adózott eredménye 303 millió euróra mérséklődött az egy évvel korábbi 560 millióról. A társaság szerdai közlése szerint a bevételek 4,3 százalékkal 2,61 milliárd euróra zsugorodtak, de egyik legfontosabb piacán, Közép- és Kelet-Európában nagyobb volt a visszaesés, mint Németországban, ahol a csoport lapjai viszonylag jól szerepeltek a válság ellenére. Az ebitda ((kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredmény) 31 százalékkal 333,7 millió euróra mérséklődött.

A társaság vezetése arra számít, hogy az idén 10 százalékkal növekszik az ebitda 2009-hez képest a költségcsökkentési program folytatásának eredményeképpen, a bevételeket nagyjából a tavalyi szinte várják. A csoport forgalmának egyötödét adó digitális média üzletág bevétele 4,7 százalékkal nőtt. A vezetés részvényenként 4,40 euró osztalék kifizetésére tett javaslatot, ez ugyanannyi, mint 2008-ban.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Majdnem megfeleződött az Axel Springer nyeresége az első félévben

Közel felével esett az egy évvel korábbihoz képest a magyarországi érdekeltségekkel is rendelkező Axel Springer médiacsoport profitja az idei első félévben: az adózott eredmény 267,3 millió euró lett a tavalyi első félévi 526,2 millióval szemben. Az átfogó bevétel 1,255 milliárd euróra esett a tavalyi első félévi 1,343 milliárdról.