szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Magyarországon értékben 1, mennyiségben 4 százalékkal csökkent az élelmiszer-kiskereskedelmi forgalom a negyedik negyedévben − közölte a Nielsen piackutató.

A Nielsen 21 európai országban, valamint Kanadában és az Egyesült Államokban mérte fel az élelmiszer, a háztartási vegyi áru és a kozmetikum kiskereskedelmi forgalmát. A vizsgált európai országok közül 2009 negyedik negyedévében értéket tekintve Írországban és Szlovákiában 6-6, Csehországban 4, Finnországban 3, Portugáliában 2, és Magyarországon, Dániában, Görögországban, Németországban és Olaszországban 1-1 százalékkal csökkent az élelmiszer-kiskereskedelem forgalma 2008 október-decemberhez képest.
 
Mennyiséget tekintve, a negyedik negyedévre negatív trendet hat országban mutatott ki a Nielsen. Dániában, Görögországban, Írországban és Szlovákiában 1-1 százalékkal kevesebb napi fogyasztási cikket adtak el legutóbb október-decemberben, mint az egy évvel korábbi hasonló periódusban. Csehországban 2, Magyarországon pedig 4 százalékkal csökkent a forgalom. 

A vizsgált 21 európai ország átlagát tekintve, az élelmiszer-kiskereskedelem forgalma értékben 3,2, mennyiségben 1,7 százalékkal nőtt 2009-ben.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Gazdaság

Az élelmiszerárak leszorításán dolgozik az EU

A kereskedelmi árak leszorításának érdekében az európai uniós élelmiszer-ellátási lánc működésének javítását szorgalmazza az Európai Bizottság, amely szerdai ülésén egy sor intézkedést hozott ennek elősegítésére.

hvg.hu Világ

FAO: elszabadulhatnak az élelmiszerárak

Rövid távon magas maradhat az élelmiszerek ára, mert igen kényes az egyensúly a kereslet és a kínálat között - állítják nemzetközi szakértők.

hvg.hu Gazdaság

Nielsen: az élelmiszerforgalom nőtt, a mennyiség csökkent

Magyarországgal együtt kilenc fejlett európai országban csökkent az élelmiszer-kiskereskedelem mennyiségben mért forgalma a harmadik negyedévben, tavaly július-szeptemberhez képest, ugyanakkor Magyarországon a forgalom értéke nőtt – közölte a Nielsen piackutató cég.