szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az UNIAGRO közösségi védjeggyel való hasonlósága miatt a HUNAGRO megjelölés nem jegyezhető be közösségi védjegyként zöldség- és gyümölcskonzerveken – döntött szerdán az Európai Unió Törvényszéke.

Az EU elsőfokú bírósága az ítéletben elutasította a zöldség- és gyümölcskonzervek forgalmazásával foglalkozó Inter-Nett 2000 kft. beadványát. Nem tiltotta meg ugyanakkor a jelölés használatát nem védjegyként, A magyar cég eredetileg a HUNAGRO bejegyzését kérte az EU alicantei székhelyű védjegyhivatalától (OHIM) egyebek között tartósított, szárított és főzött gyümölcsök és zöldségek, zselék, lekvárok, dzsemek és kompótok forgalmazásához. Az ügy úgy került a luxembourgi székhelyű törvényszékhez, hogy a bejegyzési eljárás során egy spanyol cég felszólalt a megjelölés ellen, mire az OHIM elutasította az Inter-Nett kérelmét, és ez utóbbi határozatot a magyar cég megtámadta.

A magyar vállalat arra hivatkozott, hogy a friss gyümölcsöket és zöldségeket forgalmazó spanyol cég termékeit a fogyasztó még egymáshoz hasonló védjegyek együttes létezése esetén is meg tudja különböztetni az általa forgalmazott zöldség- és gyümölcskonzervektől. Emellett az OHIM nem vette kellően figyelembe a HUN megjelölés megkülönböztető jellegét, amely egyrészt az áru magyarországi származására, másrészt pedig a magyar mezőgazdasági termékekkel rendszerint együtt járó kiváló minőségre utal. Érvelése szerint a megjelölés használata nemhogy nem tévesztené meg a fogyasztókat, de azok számára éppenhogy tájékoztatást adna a termék magyar eredetéről.

A törvényszék ugyanakkor megállapította, hogy a felek által forgalmazott áruk között nagyfokú hasonlóság áll fenn, azok eredete azonos és e termékek egymással helyettesíthetők.

Megerősítette a törvényszék az OHIM határozatát abban a tekintetben is, hogy a két megjelölés – különösen hangzásukat tekintve – nagyon hasonló, figyelemmel arra a tényre, hogy a dél-európai latin nyelvű országokban (Spanyolország, Olaszország, Franciaország, Portugália) a HUNAGRO elnevezés kezdő h betűjét nem ejtik. E hasonlóság miatt pedig a vásárlóközönség azt gondolhatná, hogy a két védjegy által jelölt áruk ugyanazon vállalkozás termékei, vagy hogy létezik valamilyen gazdasági kapcsolat az érintett cégek között.

A törvényszék rámutatott arra is, hogy bár a HUNAGRO kifejezés az érintett áruk vonatkozásában nem jegyezhető be közösségi védjegyként, azt azonban a magyar cég mint a termék minőségére vagy egyéb jellemzőire (például földrajzi eredetére) vonatkozó jelölést leíró céllal a termékein mégis feltüntetheti.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
MTI Sport

Egy logóról vitázik a Forma-1-es csapat és egy vecsési cég

Büntetőfeljelentést tett védjegyhamisítás miatt az angol Williams Forma-1-es csapat ellen a magyar Williams gyermek- és sportruházati családi vállalkozás, így a vámhatóság akár le is foglalhatja a sportistálló nevét viselő árukat, a kereskedőket pedig pénzbüntetéssel sújthatja. A magyar cég vezetője szerint még a Williams versenyzői sem vehetik fel csapatuk "hamis márkájú" öltözékeit.

MTI Világ

Nem lehet védjegy a Bounty csoki formája

Nem lajstromozható európai uniós védjegyként a Bounty csokoládészelet formája, mert annyira hétköznapi, hogy nem alkalmas a megkülönböztetésre - mondta ki szerdán nyilvánosságra hozott ítéletében az Európai Unió Elsőfokú Bírósága Luxemburgban.

hvg.hu Gazdaság

A legértékesebb európai márka a Nokia, 35,22 milliárd eurót ér

A European Brand Institute (Európai Védjegy Intézet) Bécsben közzétette a Eurobrand 2009 címet viselő európai márkaértékelési tanulmányt. Nem meglepő, hogy az első tízben csak tömegtermelők, nagy szolgáltatók és luxuscikkgyártók szerepelnek. A tanulmány 24 ország 16 iparágának több mint 3000 neves kereskedelmi márkáját értékelte fel.

"Én mennék, de anyukám nem enged" – gyerekek vallanak az iskolanyitásról

"Én mennék, de anyukám nem enged" – gyerekek vallanak az iskolanyitásról

Az Aegon is valamelyik havernál landolhat, a kérdés csak az, mikor és hogyan

Az Aegon is valamelyik havernál landolhat, a kérdés csak az, mikor és hogyan

Nemzeti ünneppé nyilvánítaná június 19-ét a CÖF

Nemzeti ünneppé nyilvánítaná június 19-ét a CÖF