szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Idén január-februárban 2 százalékkal nőtt a háztartási vegyi áruk és kozmetikumok kiskereskedelmi eladása a tavalyi hasonló időszakhoz képest. A forgalom meghaladta a 46 milliárd forintot, az értékesített mennyiség azonban 1 százalékkal csökkent − áll a Nielsen piackutató vállalat legfrissebb összeállításában.

A toalettpapír, a fogkrém, a szappan, az arc- és szemránckrém eladása értékben és mennyiségben is nőtt az idei év elején 2009 első két hónapjához képest. A közleményben kiemelik, hogy a fogkrémek forgalma 11 százalékkal, míg a toalettpapírok eladása 6 százalékkal növekedett értékben.

A Nielsen által mért 60 háztartási vegyi áru és kozmetikum éves forgalma meghaladja a 300 milliárd forintot. A legutóbbi tizenkét hónap során, 2009 márciusa és 2010 februárja között értékét tekintve a kiskereskedelmi eladás 1 százalékkal emelkedett, az előző év azonos időszakához viszonyítva. Mennyiségben 3 százalék csökkenést regisztráltak, ám az idei első két hónap javuló tendenciát jelez − jegyzi meg a cég.  
 
A fogyasztók többsége a kiskereskedelmi láncoknál vásárol e termékekből, a vegyi áruk beszerzése jóval koncentráltabb, mint az élelmiszereké − állapítják meg a Nielsen szakértői. A hipermarket kategória stabilan tartja vezető pozícióját az eladásokban: az értékben mért forgalomból 38 százalék jutott e bolttípusra 2010. január-februárban, amely változatlan érték a tavalyi első két hónaphoz képest. A drogériák eladáson belüli mutatója ugyanakkor 25-ről 26 százalékra nőtt, tavaly január-február óta. A szupermarketeket és diszkontokat magában foglaló boltkategória stabilan 18 százalék eladási arányt mutatott a háztartási vegyi áruk és kozmetikumok kiskereskedelmi eladásában.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!