szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A német weboldalakon egyre nagyobb számban jelennek meg csalók, akiknek már magyar fogyasztók is áldozatul estek – hívja fel a figyelmet az Európai Fogyasztói Központ magyarországi szervezete.

A határokon átnyúló fogyasztóvédelemmel foglalkozó szervezet keddi közleménye szerint a panaszosok német weboldalakon regisztráltak, illetve vettek igénybe elektronikus szolgáltatást abban a hitben, hogy ezt ingyenesen teszik, mivel az árakra vonatkozó tájékoztatás nem volt egyértelmű a weboldalon. A fogyasztók meglepetésére néhány héttel később a kereskedő postai úton kiszámlázott 12 vagy 24 havi szolgáltatási díjat 100-200 euró értékben, és súlyos jogi következményeket helyezett kilátásba nemfizetés esetére.

Berndt Krieger, Európai Fogyasztói Központ németországi szervezetének igazgatója azt tanácsolja a fogyasztóknak, hogy ne engedjenek az állítólagos behajtó cégek fenyegetőzésének és ne fizessék be a követelt díjakat. A csalók nagy nyomást tudnak gyakorolni áldozataikra, ám tapasztalat szerint üres fenyegetés az ügy jogi útra terelése.

Több jogi akadálya van ugyanis annak is, hogy a fogyasztókat bíróság elé vigyék. A német igazgató szerint a magyar állampolgárok, a Magyarországon állandó lakóhellyel rendelkező fogyasztók elleni követeléseiket a külföldi kereskedőknek magyar bíróság előtt kellene érvényesíteni, azonban 100-200 euró összeg esetében szinte teljesen valószínűtlen, hogy erre sor kerülne, nem is szólva az igények kétes megalapozottságáról.

Az Európai Fogyasztói Központ fokozott óvatosságot tanácsol arra az esetre is, ha az internetes honlapon ingyenes szolgáltatásért cserébe nevet és címet kérnek – írja közleményében az Európai Fogyasztói Központ magyarországi szervezete.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Itthon

Jön a közüzemi kódex: a fogyasztót védené

Kiss Péter társadalompolitikai miniszter szerint még márciusban elkészülhet az a közüzemi kódex, amely a tervek szerint új alapra helyezné a fogyasztó és a szolgáltató viszonyát, valamint szigorúbb szabályokat írna elő a szolgáltatóknak.

Gazdaság

A reklámnak egymagában kell tájékoztatnia a fogyasztót

Az ésszerűen eljáró fogyasztó elfogadja a reklám információtartalmát, ezért annak önmagában kell igaznak lennie, és nem várható el, hogy a fogyasztó más forrásból ellenőrizze a reklám tartalmát – mondta Zavodnyik József, a Gazdasági Versenyhivatal versenytanácsának tagja kedden, a Réczicza White & Case LLP ügyvédi iroda versenyjogi rendezvényén.

HavariaPress Vállalkozás

Több mint 30 milliós bírság fogyasztók megtévesztéséért

Az árbevétel figyelembevételével maximálisan kiszabható 41,6 millió forintos bírságot rótt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a fogyasztói csoportokat szervező, korábban többször elmarasztalt Euro Correct Consulting Kft-re. A cég nem egyértelműen, vagy egyáltalán nem adott információt a fogyasztói csoportok lényeges tulajdonságairól a vásárlóknak - értesült a HavariaPress.