Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A vulkáni hamufelhő miatt elmaradt üzleti utazások mintegy felére újrafoglalják a repülőjegyeket, a nagyobb járattelítettség miatt várhatóan magasabb áron, így a megtakarításokat is figyelembe véve a légitársaságok veszteségei akár felére is mérséklődhetnek – vélekedik Stuart James, a Crédit Agricole Corporate and Investment Bank (CA-CIB) elemzője.
Az áruszállítás egy részére is vonatkozik az, hogy a nagyobb telítettség miatt minden bizonnyal magasabb lesz a fuvarköltség. A légi iparágat finanszírozó bank elemzője az MTI-hez pénteken eljuttatott közleményben hangsúlyozza: nem valószínű, hogy végzetes következményekkel járna az "égbolt átmeneti bezárása", és szerinte a vezető légitársaságok kilátásai változatlanok.
A közlemény emlékeztet a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) korábbi közlésére: az európai légitársaságok napi 200 millió dollár bevételkiesést szenvedtek el a légtér bezárása miatt. Az elemző megjegyzi: ez nem azonos a tényleges veszteséggel. A légitársaságok veszteségei valóban jelentősek, ám a forgalomkiesés rövid ideig tartott, egy sor tételen pedig jelentős megtakarítások csökkentették a tényleges veszteséget.
A legnagyobb vesztesek az Air France napi 35 millió és a Lufthansa napi 34 millió eurós tényleges veszteséggel. A British Airways csak annyit közölt, hogy a kieső bevételek és a várakozásra kényszerülő utasok ellátása miatti többletkiadások napi 15-20 millió fontra rúgtak. A skandináv országok közös társasága, az SAS vasárnapig közölt adatokat, aminek alapján összesen 35-45 millió euró tényleges veszteséget szenvedhetett el.
Az utasforgalomban - leginkább az üzleti utak területén - a járattörlések, az utazások elhalasztása, valamint a jegyárak visszatérítése többnyire csak átmeneti veszteségeket okoz éppen a már említett újrafoglalások miatt. Tovább csökkenti az európai légi közlekedésben elszenvedett veszteséget, hogy a turistaosztályon közlekedő utasok késéssel bár, de várhatóan bepótolják elmaradt útjaikat. Az is mérsékli a kárt, hogy az összesen 5-7 napra nyúló válság a dél-európai útvonalakat kisebb mértékben érintette.
A Saxo Bank csütörtökön arra hívta fel a figyelmet az elemzésében, hogy néhány fapados légitársaság mellett a Lufthansa, a KLM-Air France és a British Airways-Iberia (BA-Iberia), s talán még egy negyedik maradhat talpon az európai légitársaságok közül az izlandi vulkánkitörés nyomán induló konszolidációs hullámban. A bank elemzői szerint, miután Európában a légitársaságok már hosszú ideje veszteségesek, így a vulkáni tevékenység hatására csupán az következik be, ami amúgy is elkerülhetetlenül szükséges.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
„Én itt már minden »hülyére« szavaztam. Értelmes, világlátott, anyagilag stabil helyzetben lévő embernek szerintem tilos politikai párt közelébe mennie itthon” – mondja a magyar „orr”. HVG-portré.
Dopeman a „Jó arcok”-at, Kocsis Máté a „Zebra” nevű kört vezeti. Na de melyik kört vezetheti Schmidt Mária?
Nem kell már tartós tejet venni, jön a világháború, kivéve Magyarországon – üzeni Orbán. Megnéztük, mi igaz az állításaiból.
Kellemes zenei aláfestés jellemzi, egy mosolygó pap is felbukkan benne.