szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az élelmiszerek bolti forgalma értékben 1, mennyiségben 3 százalékkal csökkent 2009 áprilisa és 2010 márciusa között az előző év hasonló időszakához viszonyítva – derül ki a Nielsen piackutató vállalat 90 termékcsoportot vizsgáló felméréséből.

Értékben a legnagyobb forgalmú élelmiszerek közül a margarin és a táblás csokoládé forgalma 4-4 százalékkal, a teáé 10 százalékkal, a fűszereké 8, az energia- és sportitaloké 16 százalékkal nőtt. Utóbbi termékek éves piacának mérete meghaladja a 12 milliárd forintot.

A Nielsen szerint a boltokban 16 százalékkal több sajtot adtak el, 5 százalékkal több ásványvizet, 4 százalékkal több tejfölt, valamint 6-6 százalékkal több étolajat, illetve túrót. Kiemelkedően nőtt a bolti forgalom energia- és sportitalból, mennyiségben 23 százalékkal.

A sajtok esetében a vásárlók egy része olcsóbb termékre váltott: miközben ugyanis 16 százalékkal több sajtot adtak el a boltokban az egyik évről a másikra, addig értékben csak 3 százalékos növekedés történt.

Az élelmiszerek beszerzési helyei tovább koncentrálódtak. Értékben főleg a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres bolttípus piaci részesedése nőtt, 32-ről 33 százalékra. A szakértők szerint az 1 százalékpontot ezek a boltok hagyományosan, a legkisebb − 50 négyzetméteres vagy az alatti − üzletektől vették el. A hipermarket piaci részesedése stabilan 31 százalék. Változatlan maradt a 201-400, és a hagyományos 51-200 négyzetméteres üzletek 9, illetve 18 százalékos mutatója.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!