Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A légi fuvarozók poggyászok elveszése esetén fennálló felelőssége 1134,71 euróra korlátozódik – mondta ki csütörtökön kihirdetett ítéletében az Európai Bíróság.
Az EU bírósága emlékeztetett arra, hogy az uniós jog értelmében a közösségi légi fuvarozók felelősségét az úgynevezett montreali egyezmény szabályozza. Ez viszont előírja, hogy a poggyászszállítás során bekövetkező megsemmisülés, elvesztés, kár vagy késedelem esetén a fuvarozó felelőssége 1134,71 euróval megegyező összegre korlátozódik, kivéve ha az utas a poggyász átadásakor külön nyilatkozatot tett, és szükség esetén egy kiegészítő összeget fizetett.
Külön felmerült az a kérdés, hogy a nemzetközi egyezményben szereplő maximális érték értelmezhető-e külön vagyoni és nem vagyoni kárra vonatkozóként, azaz követelhető-e összesen 2 270 eurós kártérítés. A most vizsgált alapügyben ugyanis a spanyol károsult összesen 3200 euró összegű kártérítést követelt, amelyből 2700 euró az elveszett poggyász értékének, 500 euró pedig az elvesztés következtében felmerült nem vagyoni kárnak felel meg.
A bíróság azonban kimondta, hogy az egyezményben szereplő 1134,71 eurós korlát abszolút, és lefedi a vagyoni és a nem vagyoni kárt is.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
A Blinken OSA Archívum most közzétett dokumentumai mindennél beszédesebbek.
Indítsa el a háttérben és hallgassa meg szerzőink legjobb írásait! A héten: befagyott klímaprogram és szépségipari balesetek.