szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Közel kétszeresére nőtt az Axel Springer adózott eredménye az első negyedévben az egyes üzletágak jó teljesítményének, a hirdetési piac feléledésének, illetve a költségtakarékosságnak és az átszervezéseknek köszönhetően.

A német médiabirodalom 62 millió euró adózás utáni nyereséget könyvelhetett el az első negyedévben, az egy évvel korábbi 34 milliót követően. Az EBITDA (kamat-, adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredmény) 119 millió euróra nőtt 80 millióról, a bevétel 7 százalékkal 664 millió euróra emelkedett. A jó eredményekhez elsősorban az online média járult hozzá: első ízben fordult elő, hogy ez az üzletág 160 millió eurós bevétellel megelőzte a belföldi lapkiadás forgalmát, főként felvásárlások révén. A digitális üzletág szerves növekedése 8,4 százalékos, a felvásárlásokat is figyelembe véve 50 százalékos volt a bevételnövekedés.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Erőteljesen növelte bevételét az Axel Springer

A német Axel Springer kiadó jelentősen növelte adózott eredményét az idei év első negyedében, elsősorban a külföldi terjeszkedésnek, a nyomtatott sajtóban való erősítésnek és a költségcsökkentésnek köszönhetően.

MTI Gazdaság

Majdnem megfeleződött az Axel Springer nyeresége az első félévben

Közel felével esett az egy évvel korábbihoz képest a magyarországi érdekeltségekkel is rendelkező Axel Springer médiacsoport profitja az idei első félévben: az adózott eredmény 267,3 millió euró lett a tavalyi első félévi 526,2 millióval szemben. Az átfogó bevétel 1,255 milliárd euróra esett a tavalyi első félévi 1,343 milliárdról.